Coordinates 2029

Uploaded December 30, 2013

Recorded December 2013

6.3

near Manresa, Catalunya (España)

Sortida dels Nassos. La darrera en BTT de 2013.

Aprofitem les vacances de Nadal i amb el Josep comencem l’ excursió.
El mati es emboirat i amb el termòmetre sota 0º. Anem direcció del Poal. A sant Joan enfilem el primer corriol pel mas Vilatorrada i el bosc de Vilatorrada, ens du fins a trobar les pujades del Collbaix. Per l’obaga de cal Servet, arrobem dalt del coll. La pujada ens ha fet entrar en calor. Ara anem seguin corriols un rere l’altre. El camp del Collet, el camp del Isidró, les Tortes, obaga de la font dels pins. El corriol ens deixa a la porta de la Maçana. Ara pel pla dels Manresans anem atrobar la costa de la Mallencosa on seguirem el corriol aeri, per sobre la solia del Puig i al fons la C 25. La boira de primera hora ha anat escampant i aprofitem per gaudir de sensacionals vistes . Arribem a Fals i tot seguit som a l’estació de Rajadell.
Després de un bon mati de corriols no pot faltar un bon esmorzar con sol ser costum als diferents establiments de l’estació.
Ara toca anem seguint l’antic camí de Rajadell sempre prop de la riera. Sota la C 25 deixem la carretera i anem cap els Bancals i al pont Nou tornem a segui un sensacional corriol que segueix la Font de la Girada, la font de la Teula. Nem seguint prop de la riera per sota el bosc de la Noguera, camp del Suanya i som a la font de l’Arrel.
Del Suanya cap a cal Magdalena, travessem el barri de Sol i Aire. Arribem a Manresa perf la zona esportiva del Congost.
El recorregut transita principalment per corriols gaire be sempre ciclable excepte algun punt que ens caldrà baixar i empènyer la bicicleta.
Segur que es un recorregut, als entorns de Collbaix, que ens farà gaudir de valent. Els corriols que transita, les sensacionals vistes que ens oferint al llarg del camí. L estació de Rajadell que ens permetrà gaudir d’un bon esmorzar.

És bastant difícil donar una definició exacta del cicloturisme. És un esport tan plural, tan complex, tan personal, tan original… que no és possible etiquetar-lo mai.
Es viu o no es viu, un té la sensació o no la té. El terme “cicloturisme” engloba totes les formes de ciclisme recreacional, no competitiu, tots els àmbits d’utilització de la bicicleta en constant recerca.
És l’esport que es fa sense presses (no s’ha d’arribar el primer enlloc), sense premis (la satisfacció es troba a cada pedalejada). És l’esport en què no s’intenta imitar el ciclisme d’alta competició, i s’hi cerca, moltes vegades, l’autosuficiència. És un dels majors plaers que proporciona la bicicleta. No és important quants de quilòmetres es fan, ni amb quin temps, sinó com i per on es va. L’autèntic cicloturisme comença bastant abans de la primera pedalejada, preparant els itineraris, estudiant els mapes, parlant, acumulant informació, estudiant els llocs, les formes de menjar i dormir, preparant el material i la bicicleta, posant-se físicament a punt…
El cicloturisme, més que un esport, és un cert estil, una certa concepció i una certa filosofia de la vida. És una combinació indivisible entre home i màquina. És sinònim de llibertat i d’independència. Ens ajuda a redescobrir sensacions perdudes del nostre món intern, a retrobar els plaers més intensos, i a connectar i a interpretar el nostre entorn i la realitat de la vida. És una font inesgotable de satisfaccions variades per a totes les edats. Tampoc no està renyit amb el concepte de família, ja que aquest meravellós enginy mecànic es revela també com una ferramenta d’unió familiar. Avui en dia és habitual la imatge de les parelles amb els seus fills, que comparteixen les emocions d’una passejada amb bicicleta.

CR Aeri (Fals)

Font de la Girada

Font de l'arrel

Collbaix

Corriol de les torres de Fals

Corriol_de_les_torres_de_Fals
Picnic

L'Estacio (Rajadell)

L'Estacio_(Rajadell)

• litelrichard Jan 2, 2014

Fantastica ruta. Els corriols esplendits i vistes panoramiques genials. Un bon record del primer dia de l'any.

agustí-BTT Jan 2, 2014

Celebro que l'agis gaudit. Salut.

• Photo of LOLO2

LOLO2 May 9, 2014

Hola Agusti em sembla una ruta prou xula, es la que farem.
    Nomes una pregunta de les 5,20 hores, Quan temps correspon a l'esmorçar? :)

agustí-BTT May 10, 2014

Hola Lolo2
    Per esmorzar no hi posen gaire presa i solem estar 1 hora.
    Espero que ho gaudiu
    Salut

• Photo of LOLO2

LOLO2 Jun 9, 2014

Hola Agusti, moltes gracies per la ruta, tal com deies molt variada i molt bones vistes.
    La riera de Rajadell espectacular despres d'un bon esmorçar

Gracies

agustí-BTT Jun 10, 2014

Hola Lolo2.
    Celebro que ho hageu gaudit.
    Salut

• Photo of Pirata palo

Pirata palo Jul 27, 2017

Una ruta maca, que ara solc fer de tant en tant.
    Moltes gràcies per compartir!!