Uploaded January 13, 2019

Recorded January 2019

7.5

near Montblanc, Catalunya (España)

Ruta que ens portarà a recorrer els camps de conreu, vinya i olivera entre Montblanc i la serra del Tallat. Tot i que ens enfilarem a la serra del Tallat, no és una ruta dura, però si que cal tenir en compte, que trobarem algun corriol tècnic, amb alguna pujada que caldrà fer a peu. Tot i així, les vistes des de la pista de la serra del Tallat, valen la pena. La ruta és original de Anton Noiser que sembla ser bon coneixedor de la zona, però amb una variació. M'he trobat que s'ha modificat el traçat del GR degut a que passava per una finca particular, i en aquest trac ja ha estat modificat, hi he destinat mitja hora que cal descomptar del temps total.

Després de fer una volta per Montblanc, sortim pel camí de La Tossa, tot resseguint una sèrie de camins i corriols sense complicació, que ens portaran a L'Espluga de Francolí. Creuem el poble i seguim per la pista vora el riu Sec, fins trobar de nou el camí del GR. el seguirem, tot passant vora el castell de Milmanda, i arribant a Vimbodí. Creuem el poble tot anant a buscar les marques del GR.

Sortim del poble i creuem la carretera nacional, el tren, l'Ave i l'autopista en pocs metres, i ens comencem a enfilar suaument, entre masies aïllades i camps de conreu fins el el puig Coniller. Uns metres més endavant, ens cal prendre un corriol que surt a ma esquerra. A l'entrada ens trobem un graó que cal fer a peu, però de seguida podem ciclar. És un corriol de pujada, bastant pedregós, que es deixa anar fent, on de tant en tant haurem de fer un graó a peu, fins que al final que trobem uns pocs metres imposibles de ciclar. Som a la carretera i acabem de pujar fins el coll de Senan, on prenem una pista que puja cap a ma dreta. En arribar al final de la pista, entrem en un corriol-trialera, de baixada, totalment ciclable, fins el coll Vell. En aquest punt cal seguir pel corriol de l'esquerra, ciclable, fins que puja pel dret, i ens cal acabar de fer-lo a peu.

Som a la pista de la serra del Tallat, des d'aquest indret ja gaudim de vistes cap a la serra de Prades, i per uns instants a la plana de Lleida. Seguim per aquesta pista aèria, ens enfilem al Tossal Gros de Vallbona, i seguim sota els molins que avui van a tot drap pel vent que fa. Comencem a baixar per una pista força divertida i ràpida fins el cap del Coll, on prenem un corriol a ma dreta. De primer el corriol baixa suaument i divertit, però acaba convertint-se en una autèntica trial·lera, plena de graons, xaragalls profunds i pedregars. Així doncs, seient avall, i anem fent tot buscant la traçada, amb algun ensurt, tot gaudint del descens, fins arribar a una nova pista. Ja només queda gaudir de la baixada, tot combinant pistes entre masies i camps de conreu, fins a L'Espluga de Francolí. Ja només ens queda seguir la pista asfaltada del GR, passant per la font de Sant Miquel, fer un sifon amb un pujador força dret i exigent, i acabar baixant fins a Montblanc.

Tot i que les pistes són de molt bon fer, la qualifico com a difícil pel corriol de pujada que s'ha de fer algun tram a peu i el corriol tècnic de baixada.

IBP index 91
Provisioning

L'Espluga de Francolí

L'Espluga de Francolí, població amb tot tipus de serveis.

Montblanc

Capital amb tot tipus de serveis.

Tossal Gros de Vallbona

Cim de la serra del Tallat.
Provisioning

Vimbodí

població amb tot tipus de serveis

• JUAN DEL MORAL LOPEZ Aug 12, 2019

Hola Joan demá sortiré a fer la ruta, espero que el Garmin no falli, ya et dic

• Photo of joanbtt

joanbtt Aug 28, 2019

Espero que gaudisis de la Ruta!

• JUAN DEL MORAL LOPEZ Aug 30, 2019

Hola Joan, si que vaig gaudir!!! Graciés pel Track!!!!