Uploaded November 28, 2016

Recorded November 2016

7.5

near Mogente, Valencia (España)

Moixent-Riu Canyoles-Barranc de Vallmelós-Teularet-Barranc de la Fos-Moixent. V2 - 26-NOV-16

Data: 16/11/2016
Tipus de ruta: Circular
Lloc d’inici: Moixent
Hora d’inici: 8:15 a.m
Duració: 6:10:36 (En Moviment 4:01:03)
Distancia: 48,5 km
Dificultat: Moderat
Desnivell acumulat positiu: 1043 m (Dates del GPS)
Desnivell acumulat negatiu: 1058 m (Dates del GPS)

Recorregut: Moixent-Riu Canyoles-Barranc Vallmelós-Camí Casa Iniesta-Camí Casa Escudero-El Teularet-Picapins-Barranc de la Fos-Moixent.

Avui tocava matinar, la ruta comença a la propera població de Moixent. És la mateixa que vam realitzar al maig del 2014, però retallant una mica i evitant el passar per la Casa Picapins, ja que l'última vegada vam tenir problemes.
Moixent - Riu Cànyoles - Barranc Vallmelos – Teularet - Barranc Fos - Moixent 10-MAY-14

El dia amenaça amb possibilitat de pluja, de manera que carreguem impermeables a les nostres motxilles, vam eixir prompte d'Alzira per començar a rodar sobre les 8:00, i a les 8:15 després de prendre cafè vam començar la nostra aventura. Ens endinsem en el llit del Riu Cànyoles el qual seguirem durant aproximadament 12 km, fins a arribar al pont del tren que creuem per sota i eixim després d'una bona rampa al vell traçat de la carretera, passem per davant del Restaurant Els Serrans, continuem recte a buscar el pont per salvar, una altra vegada, el traçat del tren i passar per sota l'autovia a la recerca del camí que ens porta al Barranc de Vallmelós. A partir d'aquest punt, com vaig dir l'anterior vegada, el paisatge es converteix en una delícia per als nostres ulls. El camí comença a posar-se costa amunt fins al km 24 de la nostra ruta, o sigui, tenim per davant 10 km de constant pujada fins arribar a "Casa Iniesta" el punt més alt. Continuem rodant per un fals pla acompanyats en tot moment per una espessa boira pel camí de la Casa Escudero fins arribar a la CV-593, seguim per aquesta uns 500 metres i ens desviem a l'esquerra per la pista fins arribar a un petit molí de vent, uns metres abans d'arribar, prenem el camí de l'esquerra i per senda ens porta fins a l'entrada del complex "el Teularet", lloc triat per a esmorzar. Després del merescut esmorzar eixim del Teularet i prenem la pista que eix a l'esquerra, encara amb una persistent boira, després d'una petita pujada ens tornem a desviar per l'esquerra i després de passar per l'alternativa de la Casa Picapins eixim a la carretera i remuntem direcció a Navalon per desviar pel camí "Casa del Racó" que ens porta al començament del "Barranc de La Fos" on el recorrem per una espectacular senda i camí fins a arribar a Moixent.

“TOT UN GAUDIR”

Hoy tocaba madrugar, la ruta empieza en la cercana población de Moixent. Es la misma que realizamos en Mayo del 2015, pero recortando un poco y evitando el pasar por la Casa Picapins, ya que la última vez tuvimos problemas. El día amenaza con posibilidad de lluvia, por lo que cargamos chubasqueros en nuestras mochilas, salimos temprano de Alzira para empezar a rodar sobre las 8:00, y a las 8:15 después de tomar café comenzamos nuestra aventura. Nos adentramos en el cauce del Riu Cànyoles el cual seguiremos durante aproximadamente 12 km, hasta llegar al puente del tren que cruzamos por debajo y salimos después de una buena rampa al viejo trazado de la carretera y pasamos por delante del Restaurante Los Serranos, continuamos recto a buscar el puente para salvar, otra vez, el trazado del tren y pasar por debajo la autovía en busca del camino que nos lleva al Barranc de Vallmelós. A partir de este punto, como dije la anterior vez, el paisaje se convierte en una delicia para nuestros ojos. El camino empieza a ponerse cuesta arriba hasta el km 24 de nuestra ruta, o sea, tenemos por delante 10 km de constante subida hasta llegar a “Casa Iniesta” el punto más alto. Continuamos rodando por un falso llano acompañados en todo momento por una espesa niebla por el camino de la Casa Escudero hasta llegar a la Cv-593, seguimos por esta unos 500 metros y nos desviamos a la izquierda por la pista hasta llegar a un pequeño molino de viento, unos metros antes de llegar, tomamos el camino de la izquierda y por una senda nos lleva hasta la entrada del complejo “El Teularet”, sitio elegido para almorzar. Después del merecido almuerzo salimos del Teularet y tomamos la pista que sale a la izquierda, todavía con una persiste niebla, tras una pequeña subida nos volvemos a desviar por la izquierda y tras pasar por la alternativa de la Casa Picapins salimos a la carretera y remontamos dirección a Navalon para desviarnos por el camino “Casa Del Racó” que nos lleva al comienzo del “Barranc De La Fos” donde lo recorremos por una espectacular senda y camino hasta llegar a Moixent.