Uploaded December 10, 2018

Recorded December 2018

5.8

near Castellcir, Catalunya (España)

Amb una bona colla d'amics. 5 bicis normals, 3 bicis elèctriques i un gos atòmic.
Track original de Bicisprint.
En bona companyia: Domènec, Lluis, Manyà, Marcelo, Totof, Xavi, Xus i sense bici en Leal.

Video: https://vimeo.com/306236150

La totalitat de la ruta es ciclable amb algun esglaò, pas de torrent o tronc que et fan baixar de la bici només puntualment.
Molts corriols començant només sortir de Castellcir, pujada dura al Castell de la Popa, però no la més difícil, sender boscà cap al Collet de la Rovira del Cerdans, baixada cap a Sta Maria a la Sauva Negra, sender preciós a la solella de Sta Maria, corriol de la baga de Pujalt i tram de pistes pel Pla de Castellar.
Hi ha 4 punts de pas que indiquen la variant que va a les antenes del Castellar per fer una baixada trialera cafre només apta per experts, el track no hi va.

Preciosos boscos i arribada a Collsuspina per fer un mos.
Portem uns 5Km on predomina la baixada i després del Camí Ral entrem al meravellós sender del Toll i del torrent del Mal, pràcticament 7 quilòmetres de gaudi continu, sender boscós en baixada, travessem torrents, gorgs, racons perduts i alguna dificultat del tot assumible.
A l'hivern massa fangós en algun tram de camí però la bellesa dels corriols compensa més que de sobres.

El punt més baix és a la zona de la Fàbrega i El Vapor, vora la carretera de Castellterçol, podria ser un bon punt per començar i acabar si veniu en cotxe, per exemple al pont del Molí Nou. No us perdeu la Poua del Vapor, sorprenent per enorme, con la de la Vinyota, pas lluny d'aquí.
Seguim per pista en una pujada suau fins la increïble masia d'Esplugues, una casa en una Bauma que ha estat habitada durant 1000 anys!! i amb pont romànic, un racó molt especial.
De nou encorriolats des del gual d'Esplugues fins la bauma de Fontscalents on abans rajava aigua tèbia, ara ni raja ni és calenta. Un senderol amagat ran d'aigua i el darrer plaer del dia. Travessem la riera per darrer cop i per pista fem 1.5Km de pujada sota Vegetàlia fins la pista encimentada cap a Castellcir on es pot fer un mos informal a Casa Sala o un àpat gastronòmic a la Pizzeria (en majúscules!) Il Maestro.

Bon bany a l'estiu
Font (no sol rajar gaire), picnic, Mare de Déu i un racó ben especial. Abans era aigua calenta.
Només experts, per això no forma part d'aquesta traça Només conec dos ciclistes i un gos que el baixen tot sense problemes
Mas antiquíssim, llegiu els rètols informatius
Impressionant
esquerra amunt
Sender meravellós boletaire
Inici sender Toll, meravellós
Priner dreta amunt i de seguida esquerra avall
Glaó sobtat, no et distreguis mirant el salt d'aigua

• Photo of totof

totof Dec 10, 2018

El Dani ens va preparar un recorregut memorable, farcit de corriols i un entorn preciós, en algun tram s'ha de baixar puntualment i en dues pujades empènyer una mica (els que no van electrificats), però això no l'hi treu gens la bellesa a la ruta.
    L'àpat a Il Maestro, brutal, com diria aquell.

dani_pent Dec 10, 2018

Gràcies per venir, per la valoració i per les fotos!

• Photo of OSC4R

OSC4R Dec 15, 2018

Excel·lent track. Està tan ben fet que ha estat facilíssim seguir-lo. El track fins i tot té senyals de pas que t'indiquen cap on tirar a les cruïlles. L'entorn és espectacular i els corriols divertidíssims. Per si fos poc, està trufat de punts interessants com el Castell de Popa, les Baumes, els salts d'aigua, els rierols, les coves del Toll, etc. Gràcies al seu autor per penjar-lo, que m'ha permès experimentar aquesta ruta tan bona. Tracks així donen tot el sentit a Wikiloc!

dani_pent Dec 15, 2018

Gràcies Osc4r, m'alegro molt que t'hagi agradat. Són corriols divertits però fàcils en un entorn màgic!

• Photo of Castelamo

Castelamo Apr 18, 2019

Fantastica ruta, ens han sortit 990 de desnivell positiu i 40 kms.
    Moltes gracies !!

dani_pent Apr 19, 2019

Moltes gràcies
    Ja estic acabant de preparar una variant amb més corriols diferents