-1,371 f

near l'Abella, Catalunya (España)

Versió ciclable per a BTT de la popular travessa Matagalls-Montserrat (seguim l'itinerari original un 85%).
Ruta molt recomanable amb paisatges molt variats i pistes, senders i trossos asfaltats. Itinerari dur en conjunt per les pistes pedregoses i pujades fortes.
Per temes logístics iniciem la ruta a Aiguafreda (Renfe) i acabem a Monistrol de Montserrat (FGC).
Total 72kms i 2100m desnivell positiu aprox.
Ruta feta pel Club BTT País del Cava. Web:BTT.SANTSADURNI.CAT

Descripció:
- Sortida d'Aiguafreda per sender ciclable i forta pujada fins els cingles de Bertí. Aquí ens podem desviar de la ruta original rodejant la masia del Febrer (ja que hi ha algun gos).
- El pas de la masia del Pou s'evita un troç per carretera i després forta pujada prop de Ca la Viuda per emplamar amb l'original.
- Esmorzar al Camping l'Illa (St. Quirze safaja), km 16 aprox..
- Variant al Serrat de les Pedres per evitar trossos poc ciclables.
- Evitem tram no ciclable de Sant Llorenç per sender molt guaï a les Arenes i duríssimes pujades al Pujolet.
- Dinar al restaurant la pastora a la collada de l'Obac, km 58 aprox.
- Evitem tram de les Vendranes per l'urbanització dels Caus i Vacarisses (tot baixada, molt ràpid).
- L'última baixada a Monistrol molt pedregosa i tècnica en l'original, s'evita per pistes a la dreta fins arribar a l'estació de Monistrol de Montserrat.

• Photo of conunparderuedas

conunparderuedas Apr 25, 2012

molt interessant, Persi! :-) me l'apunto! gràcies per compartir-la

persi Apr 25, 2012

Hola Sergi, és molt guapa la ruta, te la recomano. A la part de St. Llorenç hi han alguns "cogombres" importants però és molt variada i al ser lineal el paisatge canvia molt.

• Photo of conunparderuedas

conunparderuedas Dec 5, 2012

demà hi anem!!! segur que serà molt guaï :-) l'únic dubte és si per a tu algunes pujades són "duríssimes" com seran per nosaltres... gràcies per la ruta!!!

persi Dec 5, 2012

Cap problema si esteu fets uns cracks !. Recorda un sender molt guai a la zona de les Arenes i després vé una super pujada fins al Pujolet. Que vagi molt bé !

Afegir que la zona dels Caus i Vacarisses es per la urbanització molt ràpid en baixada però podrieu mirar un open natura que es va fer a Vacarisses fa uns quants anys, potser més divertit. Nosaltres no ho vam poder provar ja que anavem tard.

• Photo of albert.cs

albert.cs Mar 8, 2015

Gran sortida! La vaig fer ahir. Un track amb molta pista i molts metres amb uns paisatges impressionants al costat de casa. Gràcies per compartir-la!

• Photo of Ignasi82

Ignasi82 May 5, 2016

Jo l'he feta avui, molt i molt recomanable! Havia fet un parell de vegades la Matagalls-Montserrat a peu, i amb bici les pujades es veuen d'una altra manera hehe, sobretot la primera des de Sant Martí de Centelles, i sobretot les rampes que hi ha abans d'arribar a Matadepera. La ruta és força rodadora i gairebé no s'ha de posar el peu a terra, però al mateix temps hi ha corriols preciosos, el compromís entre ruta original i desviacions gairebé obligades m'ha agradat molt. Al final he allargat la ruta pujant i baixant a Montserrat per carretera des de Monistrol (en total, m'han sortit 90km amb 2500m+). Moltes gràcies per compartir-la!

PS: sobre la dificultat tècnica, jo potser la deixaria en "difícil", i no per la tècnica en sí, sinó per la distància i desnivell acumulats.

• Photo of Ignasi82

Ignasi82 May 5, 2016

(ja ho he explicat tot al meu comentari)

persi May 11, 2016

Hola Ignasi, Ja veig que estàs molt fort tu, jeje. encara no en vas tenir prou i vas arribar a Montserrat., molt bé. Jo vaig posar molt difícil per la llargada i les rampes puja-baixa que hi han, igual va influir que nosaltres vam agafar molta calor. Potser si que s'hauria de baixar a difícil. Tot és una mica subjectiu i depen molt de l'estat de forma.
    Bones pedalades

• Kierke Jun 5, 2017

Bona adaptacio del recorregut, essent el mes fidel possible. Hi han trams que son complicats de passarhi, pero es una sortida fantastica. Aixo si, cal "sacrificar" tot un dia.