6.5

near Manlleu, Catalunya (España)

El passat 28 de setembre, el kenyà Dennis Kimetto va batre el rècord del món de la Marató a la ciutat de Berlín, amb un temps de 2 hores 2 minuts i 57 segons.

Sempre he quedat "acollonit" amb el ritme que tenen els plusmarquistes mundials de la Marató, en comparació amb el ritme que anem nosaltres en les sortides amb BTT.

Per això em vaig proposar el repte de superar aquest rècord amb un circuit dissenyat per a la bicicleta de muntanya.

La ruta que us plantejo surt de l'Ermita de Sant Julià de Vilamirosa, a tocar de Manlleu, i transcorre per la Plana de Vic, rodejant la capital d'Osona. És una ruta pensada per anar molt de pressa i per això passa per pistes i camins rurals pavimentats o en bon ferm, sense cap dificultat tècnica. No hi ha gaire pujada i s'evita passar pels pobles, a excepció de Santa Eugènia de Berga (sort amb el semàfor), però cal tenir en compte que es creuen fins a vuit carreteres comarcals i s'ha de vigilar.

Per a qualsevol ciclista entrenat no hi ha cap mena de dificultat per rebaixar les 2 hores, però els ciclistes de cap de setmana, pares de família i no depilats és un repte.

Finalment, però, el repte s'ha superat amb escreix rebaixant la marca en uns 15 minuts (i això que les meves llebres m'han deixat plantat). Suposo que el circuit és massa light...

• Photo of eloi_3

eloi_3 Mar 12, 2016

Hola naim, bona ruta pels voltants de la plana l'he fet i mha semblat entretinguda amb el teu permis la comparteixo!!! Per cert, tens molt bones rutes!

• Photo of Naim

Naim Mar 14, 2016

M'alegro que t'hagi agradat. És una ruta sobretot ràpida que et permet conèixer els voltants de la Plana sense dificultat. Salut !