Uploaded February 17, 2015

Recorded February 2015

7.4

near Manresa, Catalunya (España)

Seguim pels aiguabarreig del llobregat/ Calders i Llobregat/ La gabarresa

Recorregut: Manresa, Parc de l’agulla, mas el Grau, anem cap el Llobregat per un corriol, seguim prop del riu Llobregat fins al pont de les Generes, travessem el riu. Seguim un Camí molt aeri que per sobre del Llobregat deixa veure S. Benet des de el cel.
Després de creuar Navarcles, anem fins el pont Vell per tal d’anar a trobar l’aiguabarreig entre el Calders i Llobregat. Seguim vora el calders fins el llac un bon paratge per fer un most i reposar si escau. Ara comencem a pujar i seguim el PRC 197 Sender del riu de Calders.
Deixem el sender i en enfilem a creuar la carretera C- 641, anem pujant fins creuar el Canadell, les Quingles , Torrecabota, ara un dels corriols de mes famosos de la contrada, antic camí ral de Calders ens du fins a Vista Pirineu.
Vista Pirineu parada i fonda.
Reprenem el camí seguin un corriol que des de vista Pirineus passa per Malla i ens deixa a Artés. Fem una pujada fins al Campanar vell i un altre corriol de baixada fins El prop del Pujol nou.. Un tros de carretera i anem direcció de Magrans, L’oliva i ja som al aiguabarreig de Gavarresa i Llobregat.
Seguim camis que per la corbatera, seguim el llobregat fins Cabrianes. Passem per Sant Jaume d’Olzinelles, i anem fent un tomb fins a trobar, a Sant Iscle, la Sèquia de Manresa. La seguim fins el Parc de l’Agulla i a casa.

A destacr: Evitem el sender del riu de Clders. El corriol del Moli l'he cambiat pel que baixa fins el pujol . El llobregat, al partge de la corbatera, el travesem per cabrianes