Uploaded January 2, 2013

Recorded December 2012

6.9

near Manresa, Catalunya (España)

Ascensió al Cogulló de cal Torre (881 m) del repte 100 cims en btt. Cim nº 29 de la FEEC. Ciclable fins al cim.

Passarem per:
Manresa (El Congost) , Bosc del Suanya, Can Servitge, Torrent de l’Infern, Collet dels Morts,Cal Torre, Can Vidales, El Mal Cau, Cogulló de cal Torre, Mas Palomes, PR-C 76 - Rajadell, Serra de Palomes, Serra del Colomer, Matelot de Viladers, Cogulló de Viladers, Rajadell, Riera de Rajadell, El Gorg Blau, Bosc del Suanya, El Congost.

IBP índex: 76 AA

Sortim de Manresa, al Congost, cap al bosc del Suanya, passant un bon tros de pista enquitranada, quan arribem a la riera de Rajadell la travessem i comencem a pujar amb quitrà fins a can Servitge on trobem la pista ara sense asfalt que puja sense parar al costat del torrent de l’Infern fins arribar al collet dels Morts, ara anirem planejant fins a cal Torre.

Deixem la pista principal per agafar un camí a la dreta que va pujant fins que empalmem amb el que puja de Castellfollit del Boix que agafem cap a ma dreta pujant cada cop amb més pendent, quan passem per can Vidales ens trobem un tirapits que ens deixa al Mal Cau, fem un revolt i ja amb pendent suau arribem a un trivi, seguint recte baixem a Rajadell però nosaltres trenquem a la dreta per arribar-nos fins al Cogulló de cal Torre.

Hi arribem després de fer un parell de ondulacions, la vista esplèndida, avui amb un plus al haver-hi les valls cobertes per la boira. Marxem enrere fins al trivi que abans hem trobat i l’agafem en direcció a Rajadell amb baixada suau,més enllà del mas Palomes agafem un sender a ma esquerra que segueix les marques del PR-C 76 - Rajadell - Cogulló de Can Torre.

El sender es pràcticament tot ciclable i divertit com es pot veure al vídeo que fa uns dies van fer els amics d’Osona Rutes, anem baixant primer per la Serra de Palomes i més enllà per la Serra del Colomer en un punt que fem un revolt tancat deixen el PR i marxem encara per sender cap al Matelot de Viladers i arribem al Cogulló de Viladers seguim una mica per fer un gir que ens deixa a un camí.

Seguim baixant pel camí amb poc us fent alguna pujada curta i arribem a una pista ampla que baixa amb forts pendents a buscar el lateral de servei de la C-25, tombem a la dreta i al cap d’un ratet el deixem per seguir un camí que ens porta a Rajadell, marxem per la pista enquitranada que va al costat de la riera de Rajadell fins que abans d’arribar a la Cantina trenquem per una pista que travessa la riera i se’n aparta una mica tot pujant paral•lels a la via.

Fen una baixada curta per tornar a creuar la riera, el camí segueix el gran meandre que fa la riera enfilant-se per un repetjó i tornem a baixar passem una palanca i agafem un sender que va seguint riera avall i la creuem per una palanca de fusta a prop del Gorg Blau, una mica més avall ens hi acostem i al marxar ho fem per un camí planer que ens porta a l’altre banda del pont del bosc del Suanya, ara pugem per la pista enquitranada i desfem el caní del inici que ens deixa al Congost.

Cogulló de cal Torre

• jorsetlag Apr 1, 2013

Felicitacions per la ruta totof. Jo la faig molt sovint i sempre m'ha captivat l'amplitud i la sensació de gran espai lliure que proporciona, sobretot la part mès alta de la serra de palomes.
    Segur que la tornaré a fer aviat i si puc amb la teva ruta.

• Photo of totof

totof Apr 2, 2013

Hola jorsetlag, Tens raó tot hi no arribar a nou-cents metres d'altitud sembla que estiguis tocant el cel. No se si coneixes el sender de baixada que segueix el PR-C 76, si t’agraden els senders en gaudiràs.

totof Sep 7, 2013

El lledoner (Celtis australis) és un arbre de la família de les Cannabaceae originari del sud d'Europa, oest d'Àsia i nord d'Àfrica. La seva utilització com a arbre ornamental, la principal avui dia, fa que el puguem veure fàcilment a parcs, jardins, places i carrers; pot viure entre 500 i 600 anys i en tot tipus de terreny.
    Els seus fruïts, els lledons, són dolços i comestibles. Es poden menjar tal com són, però l'ús més freqüent és per fer melmelada de lledó.

Text tret de la Viquipèdia i que està sota la llicencia http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/ https://ca.wikiloc.com/rutes-btt/manresa-torrent-de-linfern-cogullo-de-cal-torre-serres-de-palomes-i-del-colomer-rajadell-gorg-blau-3800663/photo-1775304

• Photo of JosepFlix

JosepFlix Aug 27, 2017

Bona ruta! La vaig fer amb el meu pare (67 anys) dijous passat. Tot molt bé. Les vistes precioses. El corriol sortint del Cogulló el meu pare no el va fer tot a sobre de la bici, en alguns trams és tècnic, però molt bé. Tens alguna ruta similar per la zona? Merci!

• sotelo Dec 3, 2018

Ruta exigente pero muy bonita.