Coordinates 2068

Uploaded November 22, 2009

Recorded November 2009

6.0

near Sant Joan de Vilatorrada, Catalunya (España)

Sortim de Manresa pel costat de l’eix cap al parc de l’Agulla i anem a buscar la sèquia per la vora arribem als bombers, baixant cap als Tres Salts, hem continuat cap a Can Roviralta i Sant Romà de Roviralta alternant camins i senders, entrant i sortint del GR-4, arribem al Pont de Vilomara i agafem el camí de la Casa Nova fins la cruïlla del camí de Cal Padre i al arribar a la font Nova l’hem deixat per anar cap al Pla de la Mandra, l’Albareda i arribem a Sant Jaume de Vallhonesta, fins aquí també ens ha acompanyat el GR-4.
De Sant Jaume agafen el Camí Ral que baixa cap a Sant Vicenç i el deixem a una cruïlla per agafar el Camí dels Maquis i després d’una bona baixada pel corriol trobem el Camí de Vallhonesta.
Passem per Boades i agafem la carretera enquitranada fins al Pont de Vilomara on travessem el Llobregat per el pont Vell i comencem a pujar primer pel camí del Angla i desprès del Foradat per travessar per sobre l’Autopista Manresa-Terrasa, passem per Cal Monistrolà i anem cap al Camí del Mal Balç, fins al pont de Sant Pau i d’aquí una ruta turística per Manresa fins al Poal.

La llegenda Sant Romà

Sant Romà de Roviralta és una ermita situada a meitat del camí que mena del raval de ca l'Envetat al mas vell de Roviralta, i a mitja vessant entre la carena de Casajoana i el ri Llobregat, a les envistes de Viladordis.
Fou construïda al segle XIV per voluntat d'en Pere Sitjar, últim senyor laic de Rocafort, però la conclogué la seva vídua Guillema Nerell.
Consta la llegenda que per aquell indret solia passar-hi un incrèdul i desvergonyit cavaller muntat dalt de sa cavalcadura. Quan passava per sota de l'ermita, solia proferir grans injúries i improperis contra el sant titular de la capella.
Però un bon dia, en injuriar al sant, com tenia per costum, el cavall se li va encabritar tot dirigint-se perillosament cap un cinglera del camí. Sense poder aturar el cavall i adonant-se que aquest fet era degut al seu ignominiós comportament, dirigí la seva mirada cap a l'ermita tot demanant perdó al sant i prometent corregir la seva irreverent conducta. Just en el moment que el cavall era a punt d'estimbar-se per la cinglera, rectificà d'un salt la seva posició salvant el cavaller d'una mort segura. Però va quedar la petjada de la ferradura gravada a la roca pe a tot aquell qui la vulgui veure.