Uploaded July 18, 2010

Recorded July 2010

6.2

near Sant Joan de Vilatorrada, Catalunya (España)

Sortim de Manresa, en direcció Santpedor, pel camí curt, que deia l’Isidro, que ens tenia preparat un recital de senders i corriols a partir de les piscines, on agafem el lateral de la via per fer el primer senderó, que ens deixa just per passar per sota el pont i arribar al Pla de les Abelles on ens enfilem pel sender que ens porta a empalmar amb el PR-C 131, que seguirem fins travessar al via i a la dreta seguim el sender fins la Soleia del Gaver on tornem a seguir el PR-C 131.

El deixem per agafar la Rasa que puja per la Soleia dels Emprius, astuts com som anem de soleia en soleia, i suo perquè em toca, a dalt els Emprius agafem la pista que baixa al camí de la Rovira i a l’esquerra agafem el sender que porta per Torrebruna, el dels Plans de Ridor i el que ens deixa just a la pujada de La Costa de la Vila que passant per Roca Fumada ens puja cap al Serrat.

Agafem la pista de la solana de Vallbona i baixem als Tolls de les Valls, al travessar la Riera de Bellver agafem el sender a la dreta que ens porta per sobre el Toll de la Por fins la carretera ratllada, que agafem per pujar a Viladelleva per la pista formigonada i al arribar a l’ermita de Santa Maria de Viladelleva.

Marxem pel corriol que passa pujant pel Ermot de Cal Torrenter i de Cal Feliu, ara ens toca baixar fins la Creueta d’on pujarem per la pista fins el Pla de Roma i donarem la volta al Turo de Roma per anar a buscar el sender que voreja el Puig Alter i que baixa fins el bosc de Cal Cortés, una mica de pista per seguir el sender que baixa al Pla de La Tossa, arribem a Callús, i per asfalt cap a Manresa.

• Isakgs Jan 21, 2014

Sempre havia fet el primer tram de corriols fins arribar al Pinyot, però el tram que puja mes amunt de Callús mai l'havia fet i m'ha encantat! Sobre tot el corriol que baixa fins a Callús que l'he gaudit moltissim! Merci per la ruta! gaas!

• Photo of totof

totof Jan 22, 2014

Hola Isakgs, content de que t'hagi agradat el seguit de corriols que varem fer aquest dia, llàstima que la falta de temps (s'ha de ser a dinar a casa) va fer que de Callús a Manresa varem haver de tornar per carretera.

Gràcies per la valoració i enriquir la ruta donant un altre punt de vista.

Salut.

• DAIMARMI Jul 3, 2016

Seguir rutes del totof és garantia de gaudir damunt la bici. En aquesta he passat per corriols coneguts però també he fet descobriments. Per cert, el penúltim corriol, de fet una super-trialera de baixada, és espectacular, tot i que he hagut de baixar de la bici perquè està a l'abast tècnic de pocs. Però aquesta és la gràcia : hi ha dificultat per a tots els nivells al llarg de la ruta. Enhorabona, totof.
    Salut i gaassss !

• Photo of totof

totof Jul 3, 2016

Ostres DAIMARMI que em poso vermell.
    Content de que hagis gaudit de la ruta, tot i haver de baixar de la bici.
    Salut!

• Photo of Gerardmtb

Gerardmtb Dec 27, 2018

Ruta que te 2 parts diferenciades, la primera que transcorre per Santpedor és bastant fàcil, rodadora i amb corriols molt ciclables. La segona part que ja és més en terriotri Súria i Callús és més complicada a nivell de corriols, perquè hi ha alguns d'ells que estàn trinxats pel pas del bèstiar i sobretot les motos fent que molt tros s'hagi de ficar peu a terra i caminar el que fa la ruta desagraida.
    En general és una bona ruta i físicament s'ha d'estar bé per acabar en condicions. Hi ha un parell de corriols que no coneixia a la zona de Callús, els alres ja són vells coneguts!!