Uploaded February 15, 2014

Recorded February 2014

6.7

near Manresa, Catalunya (España)

Itinerari.

Sant Joan de Vilatorrada, Coll Baix,
Cal Magdalena, Gabriela, Santa Maria del Grau, cal Tatger, El
Canonge, el Prim, cal Bacardit, vila romana de Sant Amanç, Estació
de Rajadell, Fals, Monistrolet, font de la Girada, Gorg Blau, el
Suanya, Bellavista, Manresa.

Descripció del recorregut.

Sortim de Manresa, Politècnica.
Travessem el poal i anem a Sant Joan de Vilatorrada ens enfilem per
la pista que de forta pujada ens du al Col de Collbaix. Ara de
baixada per pista bona anem deixant enredera masos de Cal Magdalena,
cal Domingo, Raval de la Creu i Santa Maria del Grau. Bona àrea de
pícnic que ens permet recuperar-nos del esforç.

Torna la pujada i creuem per cal
Tatger, Cal Canonge anem per la solana de Querol quan em creuat cal
Bacardit ens queda un fort empit i al cim trenquem a l'esquerra. De
baixada arribem a la Vi-la romana de Sant Amanç, antic jaciment
arqueològic. Arribem a la Cra que creuem i seguim a l esquerra un
camí que ens apropa a l'estació de Rajadell.

Estació de Rajadell, parada i fonda.

Seguim el nostre recorregut cap a Fals,
camí vell de Rajadell. A sota de Monistrolet després de creuar la
via i la Riera de Rajadell anem pel corriol que ens passa per la Font
de la Girada, Gorg Blau, Suanya. Anem direcció a Manresa, al Turó
del Xato, anem a la dreta cap a la Bellavista i amb franca baixada
arribem a la zona esportiva del Congost. Creuem el Cardener pel Pont
Nou , plaça Catalunya i tornem al nostre punt de sortida.

Llocs d'interès.

Coll de Collbaix amb sensacionals
vistes cap a Montserrat i Pirineus.

Santa
Maria del Grau
a costat del Grauet. Església Romànica del S XII
amb una interessant zona de pícnic.

Vil-la
Romana de Sant Amanç
. Interessant jaciment arqueològic, val la
pena de aturar i gaudir-ne.

A l'estació de Rajadell els diferents
establiment en permetran de fer un most.

Riera de Rajadell, Font
de la Girada
amb una acustica molt especial i Gorg Blau formen
part del itinerari de l'anella verda de Manresa, Natura
i Modernisme

És bastant difícil donar una definició exacta del cicloturisme. És un esport tan plural, tan complex, tan personal, tan original… que no és possible etiquetar-lo mai.

Es viu o no es viu, un té la sensació o no la té. El terme “cicloturisme” engloba totes les formes de ciclisme recreacional, no competitiu, tots els àmbits d’utilització de la bicicleta en constant recerca.

És l’esport que es fa sense presses (no s’ha d’arribar el primer enlloc), sense premis (la satisfacció es troba a cada pedalejada). És l’esport en què no s’intenta imitar el ciclisme d’alta competició, i s’hi cerca, moltes vegades, l’autosuficiència. És un dels majors plaers que proporciona la bicicleta. No és important quants de quilòmetres es fan, ni amb quin temps, sinó com i per on es va. L’autèntic cicloturisme comença bastant abans de la primera pedalejada, preparant els itineraris, estudiant els mapes, parlant, acumulant informació, estudiant els llocs, les formes de menjar i dormir, preparant el material i la bicicleta, posant-se físicament a punt…

El cicloturisme, més que un esport, és un cert estil, una certa concepció i una certa filosofia de la vida. És una combinació indivisible entre home i màquina. És sinònim de llibertat i d’independència. Ens ajuda a redescobrir sensacions perdudes del nostre món intern, a retrobar els plaers més intensos, i a connectar i a interpretar el nostre entorn i la realitat de la vida. És una font inesgotable de satisfaccions variades per a totes les edats. Tampoc no està renyit amb el concepte de família, ja que aquest meravellós enginy mecànic es revela també com una ferramenta d’unió familiar. Avui en dia és habitual la imatge de les parelles amb els seus fills, que comparteixen les emocions d’una passejada amb bicicleta.

L_estacio
Poblat_roma_de_Sant_Amanç
Santa_Ma_del_Grau
Coll_de_Collbaix
Gorg_Blau

• paurigolopez Nov 11, 2018

Es una bona ruta per disfrutar del bosc i no cal gaire nivell tecnic. Facil de seguir.