Uploaded May 14, 2011

Recorded May 2011

9.1

near El Guix, Catalunya (España)

Sortim del Parc de l’Agulla, per la sèquia en direcció Sant Iscle i la deixem a Comabella per anar cap als Casals, passem per Les Torres de Bages i Joncadella on baixem fins la riera de Joncadella , la travessem i per una bona pista arribem a Sant Martí de Torroella, baixem cap a la riera de Bellver que la travessem dos cops a gual i ens enfilem cap al Mirador de Montserrat per baixar a Santpedor.

Sortim de Santpedor seguint les marques del PR-C 131, passant per Sant Francesc, els Aiguamolls de la Bòvila, Santa Anna de Claret i pugem cap al pla de les Abelles, agafem el sender que puja fins un collet i baixa fins un pla on per una pista deixarem el PR-C 131, i anem baixant cap al Coll de Sant Ponç i al creuar la sèquia la seguim tombant cap a l’esquerra, quan arribem al Roure de la Sèquia (Quercus humilis), catalogat com a arbre d’interès Comarcal o Local.

Deixem la sèquia per una pista amb còdols grossos que passa per el mas Terradelles, travessem l’eix del Llobregat per baixar cap a l'espai fluvial de Corbatera, zona humida del Llobregat, el travessem i pugem cap a Cabrianes , cal Berengueres i baixem per travessar l’Eix Transversal i la Gavarresa per un pont provisional de les obres d’ampliació de l’eix, ja que hi som ens arribem a visitar l’Alzina del Mas Pujol (Quercus ilex subsp. ilex ), catalogada com a arbre monumental de Catalunya.

Deixant Artés a l’esquerra agafem una pista que passa pel Canet i travessa la selva d’herbes que hi ha entre el torrent del Mig i el de Las Torres, comencem a pujar al ravesar la carretera que va a Artés fins que arribem al torrent de Tes Tapies, passem per davant del mas de Les Tapies i per bons camins no parem de baixar fins arribar a La Polvora, donem un rodeig al llac de Navarcles i seguim el riu calders fins que barreja les seves aigües amb el Llobregat, tot seguin-lo passem per Sant Benet de Bages, els Tres Salts i pugen en direcció Viladordis, cap al Grau, els Bombers i arribem a l’Agulla per la Casa Murallada.

Sant Iscle

El Llobregat

• Photo of lukaselgran

lukaselgran Apr 25, 2013

Gràcies al teu track, ahir el matí vàrem poder gaudir d´una bona pedalada. Vàrem tenir un dia de Sol fantàstic i al ser laborable, erem els amos del terreny.

• Photo of totof

totof Apr 25, 2013

Hola lukaselgran, gràcies a tu per comentar.

Encara es pot passar per sota l'Eix per anar a veure l'Alzina del Pujol?

• Photo of hermo

hermo Apr 25, 2013

Jo vaig ser el company d'aventures de luakaselgran, recomanarem la teva ruta, y la repetirem.

• Photo of totof

totof Apr 25, 2013

Hola hermo, que la gent comenti les rutes que pugem, com ja saps, dona sentit al fet de compartir i si a sobre les valoren t'infles com un gall dindi en cel.

• Photo of lukaselgran

lukaselgran Apr 25, 2013

Doncs. no et dic que no referent al tema de l´arbre. Recordo, que quan estàvem passant per sota l´eix vàrem dubtar perquè no vem veure clar que es el que feia el gps, ara entenc/em el perquè. Tal vegada i tornaren.
    Venga fins aviat.

• gonsi1 May 9, 2019

Esta molt bé, parajes desconeguts i molt bonics del Bages, a la part final hi ha un petit tram de trialera