Coordinates 1962

Uploaded February 1, 2014

Recorded January 2014

6.7

near Les Bateries, Catalunya (España)

Gran recorregut per l’Ardenya enllaçant tot un seguit d’ermites, capelles i esglesioles …. i finalitzar al mateix Monestir de St. Feliu amb possibilitats d’accedir a la Torre del Fum recentment restaurada.
La primera etapa serà la bonica ermita de St. Amanç del segle XVII recuperada l’any 2009; continuem en direcció al torrent de Bujonis i pel camí de l’antiga gossera pugem a Sta. Escolàstica i Pedralta; aquí davant la coneguda pedra oscil.lant hi ha la petita capella de Pedralta (segona estapa).
Baixem pel camí de les aigües cap a can Llauradó per arribar al monestir de Solius (tercera etapa) erigit l’any 1773 i que actualmente acull una congregació del Cister. Enfilem cap a St. Baldiri( quarta etapa) una ermita popular barroca (S.XVII-XVIII) que havia estat molt concorreguda en diferents aplecs i que avui es troba en un lamentable i vergonyós estat d’esfondrament.
Des de St. Baldiri a l’ermita de St. Grau (cinquena etapa) ja al terme de Tossa; es tracta d’una construcció d’estil neogòtic que ha sofert diferents transformacions; de fa poc temps disposa d’un servei de bar i menjars.
Carenejant iniciem el retorn passant per can Cabanyes i can Codolar; arribem primer a St. Benet del Bosc (sisena etapa) masia mig enrunada on havia existit un petit oratori i més endavant al mas Romeguer o de la Divina Pastora (setena etapa) on hi havia una capella a l’interior de la casa.
Ens queda l’ermita de St. Elm (vuitena etapa) datada el 1723, bressol de la Costa Brava i que ens ofereix belles panoràmiques del litoral. Acabem aquesta gran pedalalda al Monestir (novena etapa) de la ciutat pujant a la Torre del Fum de planta semicircular i des d’on podem contemplar una gran postal de la població. Abans haurem admirat la Porta Ferrada (S.X-XII) estructura d’origen romànic amb tres arcs de ferradura sostinguts per columnes i veritable icona de la ciutat.
Un interessant i exigent recorregut aprofitant elements arquitectònics de tota mena-alguns de senzills i humils i d’altres de primera categoria- que podrien configurar una ruta prou atractiva per a donar a conèixer aquesta part de l’Ardenya.
Ermita de Sant Amanç

• Photo of balzacs

balzacs Apr 5, 2015

bona ruta la vem fer el diumenge passat molt maca i una molt bona manera de coneixer el territori que sapigues que tambe varem imprimir les explicacions per anar llegint a mida que arribavem als llocs indicats. nomes indicar que al començament de la ruta, pasada la riera ,can Jeroni i mas Ripoll, ens vem trobar el cami de pujada tallat per una reixa de nova construcció, que ens va obrir el amo de la barraca per deixarnos passar, despres de explicarnos que allo era seu i que estaba fart que la gent passes per alla que havia tingut algun incident amb uns escaladors amb una roca dins la mateixa propietat, i que no deixava passar. i tambe com anecdota que ens vem trobar amb una rave a la una del migdia ben passat can codolar en va deixar ven parats portaven un festival!!!!!! per lo demes una ruta magnifica ,de tant en tant val la pena baixar per fe costa, salut i pedals

molt bona ruta, magnifica manera de coneixar la costa brava