Uploaded October 5, 2014

Recorded September 2014

9.6

near Viladrau, Catalunya (España)

Girona volta són 624 km, Girona volta

Sortim de bon matí , ben esmorzats, per davant tenim els frondosos boscos de les Guilleries.

A la sortida de Viladrau agafem una pista entre alzines que va pujant la Serra de les Cabrades.
Immensos boscos amb una gran varietat d'arbres (avet, faig, alzina i pins exòtics) que ombregen tot el camí.

Preciosa baixada fins trobar la Riera Major que no deixarem en molts kilòmetres. Primer pista de terra i després asfaltada.
Passem Sant Sadurní d'Osormort amb la seva petita església i la imponent edificació de Masferrer.

Seguim fins el càmping El Pont i anem a veure el Pont de Malafogassa amb vistes sobre una Riera Major amplíssima.
Tornem a la cruïlla i pugem per l'asfaltada ja que el GR esta molt malmès i queda molt a fer.

Passejada per els plans sobre Sant Romà de Sau i baixada fins al Pantà, on fem un petit mos.
Travessem la pressa i comencem a pujar fins La Riba, seguim pujant lentament el Serrat del Pendís, sota el cingle de l'Avenc.

Estem a la comarca natural del Collsacabra o Cabreres, paisatge extrem.
Pujada constant, passem el trencall del Pendís i abans del de la ermita de Sant Joan de Fàbregues torcem a la dreta (esta ben indicat) i a 1 km apareix l'espectacle del Salt de Sallent.

Seguim una mica més avall i veiem com l'aigua de la Riera de Rupit es despenja en un salt espectacular formant una tolla de colors i amb el fons dels Cingles de Pujolràs.
Costa arrancar, però retornem a la marxa , pugem fins la cruïlla del camí i seguim fins Rupit (“que bonic” és el més sentit).
Aturada a les taules de les Eres per agafar forces.

Només sortir del poble, al pont del moli, torcem a l'esquerra per iniciar la part més dura. En principi puja fins un dipòsit-mirador sobre el poble, però després la pista es fa impracticable pujant el Serrat de Rajols ( hem d’arrossegar la bici uns 500 metres fins arribar a la masia). Es pot evitar no deixant la carretera i després agafar el camí a Rajols.

A partir d'aquí la natura impressiona ja que anem sobre un mirador de tot el massís de les Guilleries, el pantà minúscul al fons, boscos i més boscos... Parada obligada al Pla Boixer , sobre el cingle del mateix nom i seguim una bona estona sobre el Cingle de l'Avenc fins arribar a Tavertet.

Passejada pel poble i anem al Mirador per gaudir de l'esforç del dia.
Hi ha una mica de boira , però podem veure molt del camí fet avui.
Seguim per una bona pista parale.la al torrent del Gorgàs, passem les cases de Novelles, i l'ultima pujada fins arribar als conreus dels plans de sobre Cantonigrós.
Seguim la pista senyalitzada i al cap de dos km ja som a destí.

Més tard aprofitem per anar caminant al salt de la Forada (anada i tornada 1 h)