8.5

near Sant Ponç, Catalunya (España)

ITINERARI: Girona - Vilablareix - Salitja - Vilobí d'Onyar - Caldes de Malavella - Sant Andreu Salou - Campllong - Riudellots de la Selva - Fornells de la Selva - Girona

Ruta moderada per la distància i perquè, tot i no presentar grans desnivells, a estones és un puja i baixa que es fa notar a les cames.

Alterna pistes, algun corriol, camins asfaltats i algun tram curt de carretera per enllaçar pistes. Els paratges són força contrastats. Des de zones urbanes (la sortida de Girona és llarga) fins a racons més acollidors i agradables de pedalar.

A destacar el pas per l'ermita barroca de la Mare de Déu de les Fonts, a Salitja, al costat de la qual hi ha la font d'on brolla el sobreeixidor del volcà de la Crosa que es troba molt a prop i que presenta el cràter volcànic més gran de tota la Península Ibèrica.

Informacions addicionals:

IBPíndex: 29

Temps en moviment: 3h 24’
Temps aturat: 2h 35'

Desnivell positiu segons el GPS: 454 m.
Desnivell positiu segons CompeGPS: 249 m.
Desnivell positiu segons IBPíndex: 260 m.