near Sant Ponç, Catalunya (España)

Itinerari completat en un total de 18 hores i 49 minuts repartides en 4 etapes (del 14 al 17 de juliol de 2020). A sota teniu els enllaços a les quatre etapes on podreu consultar-ne tots els detalls:
- Primera etapa (91 km.): Girona (el Gironès) – L’Estartit (el Baix Empordà).
- Segona etapa (45 km.): L’Estartit – Roses (l’Alt Empordà).
- Tercera etapa (69 km.): Roses – Figueres (l’Alt Empordà).
- Quarta etapa (54 km.): Figueres – Girona.

Ruta que, sortint de Girona, travessa de sud a nord l’Empordà per retornar a la capital gironina. Tot i que el recorregut és majoritàriament pla, s’endinsa als tres massissos que tanquen la plana empordanesa i que estan inclosos dins del catàleg d’espais naturals protegits de Catalunya : les Gavarres al sud, l’Albera al nord i el Montgrí, que separa el Baix de l’Alt Empordà. A banda dels 3 massissos, el recorregut passa per altres espais naturals inclosos també al catàleg com ara els Aiguamolls de l’Empordà o les Riberes del baix Ter.

La ruta transita per un total de 51 municipis pertanyents a 3 comarques (10 del Gironès, 13 del Baix Empordà i 28 de l’Alt Empordà).
Al final d'aquesta explicació, en l'apartat "informacions addicionals", podeu veure la llista completa de municipis.

Informacions addicionals

Dades de la ruta sencera:
IBPíndex Total: 229
Temps en moviment: 18h. 49'
Desnivell positiu segons el GPS: 2.068 m.
Desnivell positiu segons CompeGPS: 1.492 m.
Desnivell positiu segons IBPíndex: 1.357 m. (1.574 m. si s’analitzen els 4 tracks per separat).
Pujades: 15%
En pla: 70%
Baixades: 15%

Llista de municipis pels quals transita la ruta:
• Gironès (10): Girona, Quart, Llambilles, Cassà de la Selva, Llagostera, Sant Jordi Desvalls, Cervià de Ter, Celrà, Sant Julià de Ramis i Sarrià de Ter.
• Baix Empordà (13): Santa Cristina d’Aro, Castell i Platja d'Aro, Sant Feliu de Guíxols, Calonge i Sant Antoni, Palamós, Forallac, Ullastret, Palau-sator, Fontanilles, Gualta, Torroella de Montgrí, Vilopriu i Colomers.
• Alt Empordà (28): L’Escala, Sant Pere Pescador, Castelló d’Empúries, Roses, Palau-saverdera, Pau, Peralada, Pedret i Marzà, Masarac, Sant Climent Sescebes, La Jonquera, Cantallops, Capmany, Biure, Pont de Molins, Cabanes, Vilabertran, Figueres, Vilafant, Santa Llogaia d’Àlguema, Vilamalla, Garrigàs, Siurana, Torroella de Fluvià, Sant Miquel de Fluvià, Sant Mori, Vilaür; i Saus, Camallera i Llampaies.