5.6

near Gilet, Valencia (España)

Gilet - Serra - Gátova

Primera etapa de la Volta a València en BTT Organitzada per la Peña El Cuc.

Iniciem la primera de les etapes en línia que al llarg d'enguany ens permetran recórrer la província de València en BTT.

A les huit del matí l'autobús ens deixa en la gasolinera de Gilet on comença la ruta, ens trobem a 83 metres sobre el nivell de mar.
A l'escalinata de l'església d'esta població realitzem la tradicional fotografia de tot el grup. Continuem la ruta en direcció al Monestir de Sant Esperit, una vegada superat ascendim per una pista de terra que després de molt pedalejar, i amb alguns trams amb un pendent excessiu, ens portarà a Serra, població on reposarem forces amb un generós bocata.

Després d'esmorzar comencem a pedalejar pels carrers de la població i ja comencem a intuir el que ens espera, ja que la inclinació que va prenent el terreny és considerable.
Una vegada abandonada la zona residencial entrem en una pista de terra i podem observar com va elevant-se la mateixa a la llunyania. Per allí haurem de pujar? ens preguntem. La resposta la trobem immediatament amb desnivells que hem de superar a base pedalejar amb el plat xicotet.
Els paisatges i les vistes d'esta part de la Serra Calderona són impressionants. I l'espectacularitat va en augment a mesura que anem guanyant altura.
Pedalegem i pedalegem, pujada rere pujada i finalment arribem a una carretera asfaltada que en un breu descens, un dels pocs del dia, ens porta a Gátova, a 567 metres d'altitud, on ja ens espera l'autobús per a tornar a casa. És l'una i mitja del migdia... un matí perfecte de BTT.

Excel·lent ruta, amb una organització perfecta de la mà del Presi, sense cap tipus de dificultat tècnica ja que únicament es pot rodar per pistes de terra i que posa un poc a prova nostra capacitat física ja que l'ascens acumulat és de quasi 1.400 metres en poc mes de 35 quilòmetres de recorregut.

Ara a esperar la següent etapa de la volta que començarà a Gátova, en el mateix punt on hem acabat esta.

-------------------------------------------------------------

Primera etapa de la Volta a Valencia en BTT

Organizado por la Peña El Cuc iniciamos la primera de las etapas en línea que a lo largo de este año nos permitirán recorrer la provincia de Valencia en BTT.

A las ocho de la mañana el autobús nos deja en la gasolinera de Gilet donde comienza la ruta, nos encontramos a 83 metros sobre el nivel de mar.
En la escalinata de la iglesia de esta población realizamos la tradicional fotografía de todo el grupo. Continuamos la ruta en dirección al Monasterio de Santo Espíritu, una vez superado ascendemos por una pista de tierra que tras mucho pedalear, y con algunos tramos con una pendiente excesiva, nos llevará a Serra, población donde repondremos fuerzas con un generoso bocata.

Después de almorzar comenzamos a pedalear por las calles de la población y ya empezamos a intuir lo que nos espera, puesto que la inclinación que va tomando el terreno es considerable. Una vez abandonada la zona residencial entramos en una pista de tierra y podemos observar como va elevándose la misma a lo lejos. ¿Por allí tendremos que subir? nos preguntamos. La respuesta la encontramos de inmediato con desniveles que tenemos que superar a base pedalear con el plato pequeño.
Los paisajes y las vistas de esta parte de la Sierra Calderona son impresionantes. Y la espectacularidad va en aumento a medida que vamos ganando altura. Pedaleamos y pedaleamos, subida tras subida y finalmente llegamos a una carretera en un breve descenso, uno de los pocos del día, nos lleva a Gátova, a 567 metros de altitud, donde ya nos espera el autobús para volver a casa. Es la una y media del mediodía... una mañana perfecta de BTT.

Excelente ruta, con una organización perfecta de la mano del Presi, sin ningún tipo de dificultad técnica ya que se rueda por pistas de tierra y que pone un poco a prueba nuestra capacidad física puesto que el ascenso acumulado es de casi 1.400 metros en apenas 35 kilómetros de recorrido.

Ahora a esperar la siguiente etapa de la vuelta que comenzará Gátova, en el mismo punto donde hemos terminado esta.

--------------------------------------------------------------------
Temperatura máxima: 11,0 °C

• Photo of SIR EDWIN II

SIR EDWIN II Feb 12, 2013

Una iniciativa sense precedents en La Penya, per uns paratges espectaculars i que ens va permetre veure la nostra província des d'una altra perspectiva.

• Photo of rutadura

rutadura Feb 13, 2013

I és que no té límit esta Penya

• Photo of Agustí Roig

Agustí Roig Feb 14, 2013

Quanta raó teniu... he descobert esta afició i a la Penya fa poc de temps (no arriba a un any) pero cada vegada estic mes content i esperant amb molta il.lusió tot el que es prepara.

• Photo of Btt Anima2 🚵💨

Btt Anima2 🚵💨 Oct 15, 2013

Hola.
    una presunta,sabeis si es posible ir en tren hasta gilet y para la vuelta de gatova tambien?

• Photo of rutadura

rutadura Oct 15, 2013

Hay correspondencia interurbana a Gilet, a Gátova no. En www.renfe.es te informaras.