Uploaded December 4, 2015

Recorded June 2015

3.2
6.5

near Masmolets, Catalunya (España)

Ruta BTT al lloc més emblematic per tots els beteteros de l'Al Camp: La Creu de Miramar. Fem la pujada pel Mas d'En Llop i Figuerola del Camp fins enllaçar amb el GR i el Camí antic del Cister. Fem La pujada fins la Creu...i la baixada la fem per La Fassina i la Paella de la N-240 fins a Fontscaldes altre cop. A destacar l'esgl'esia romànica de MIramar: Sant Mateu de Miramar és una església protegida com a bé cultural d'interès local del municipi de Figuerola del Camp (Alt Camp). Església romànica d'una nau, amb sagristia sobresortint a la banda exterior esquerra. Té porta d'accés lateral, d'arc de mig punt amb dovelles de pedra, que presenta una senzilla decoració geomètrica tallada en la pedra de la dovella central, l'arquivolta i les impostes. Damunt la porta hi ha un espadat. L'església té un cimbori vuitavat. La coberta és a dues vessants, de teula. La construcció és de pedra, amb arrebossat. L'església de Sant Mateu de Miramar ha estat modificada al llarg dels anys. Avui aquest agregat està despoblat, no ens queden restes del castell però en canvi aquesta església romànica està en molt bon estat. Malgrat no trobar-se documentada, el tipus de construcció permet inscriure-la en un estil romànic aproximadament del segle XII. Havia estat església parroquial agregada a Prenafeta, municipi del que formava part.

554 M.

TORRENT DELS MASOS

• Photo of Oscar Hernandez

Oscar Hernandez Aug 7, 2017

He fet aquesta ruta venint des de Picamoixons.
    Una visita que feia temps que tenia pendent.