8.9

near Falset, Catalunya (España)

Ruta feta en un divendres fred de febrer (sortim a -2.6 ºC) des de Falset amb el bon company Toneflinski.

La ruta està basada en una del crack usuari de wililoc Rikibici (les millors rutes pel Priorat i part de la Ribera d'Ebre), però com el Tone ja l'havia feta, per a fer-la una mica diferent i perquè havia vist, a una altra ruta d'en Rikibici, una anada cap a Bellmunt que semblava tenir un parell de corriols, aquesta part l'hem canviat i no hem baixat pel GR. I, efectivament, han aparegut el parell de corriols (molt nobles, 100% ciclables) i en Tone m'ha comentat que estavem seguint el track de la primera edició de la cursa Gran Fons del Priorat (en la qual ell va participar).

A partir de Bellmunt, la ruta és tota pistera fins a Sant Magdalena, ja que per a no mullar-nos els peus creuant a gual el Siurana, prop del Molar hem obviat un corriol planer i hem fet un bocí (no massa, potser 1 o 2 km) de carretera.

La pujada a l'ermta és suau primer, però amb uns trams finals molt durs. Tanmateix, com està tot asfaltat primer i encimentat desprès, es puja rou bé. Aquí és on ja veig clar que el Tone està molt fort i jo força fluix... Bé, de fet, ja ho sabia, però diguéssim que avui ho he corroborat.

El que no sabia era que el Tone s'havia tornat un crack baixant d'un any cap a aquí... Així, veig com es llança sense cap temor pels pedregosos trams de la trialera de l'Ermita envers Garcia, que a mi em costen força de digerir. Per sort, poc a poc la cosa va millorant, amb trams més nets, trams de corriol... Són pràcitcament 3,5 o 4 km de "single-track" variat fins quasi el poble mateix. I hi ha de tot, com he dit (amb presència majoritària de pedra, això sí) i també un parell de trams on s'ha d'empènyer bici amunt caminant. Deuen ser uns 200 m. en total.

A Garcia fem fotos de "lo riu" des del mirador i seguim. Passem lo riu Siurana per dalt pel pont vell de la carretera, pq. baixa molt ple (a l'estiu es passa per la seva llera) i emprenem la tornada cap a Falset. Aquesta és un "anar pujant-anar baixant" per camps i rireres del Baix Priorat no massa atractiu en comparació amb el recorregut i el paisatge fins a Garcia. Tanmateix, ja cap al final, cap al Bosc de la Bruixa, hi ha un tram de corriol molt guapo, que ens deixa un bon sabor de boca abans d'arribar a Falset.

En definitiva, una ruta que tenia ganes de fer de fa molt temps. Potser per això hi tenia moltes expectatives i al final no és que m'hagi decebut, però no arriba al "nivell" d'altres rutes que he fet des de Falset (la de les "14 senderes del Priorat" o la del "Priorat negre").

El millor de la ruta, haver-la compartit amb el Tone (que m'ha anat "estirant" i esperant tot el matí) i haver-nos fet un fart de xerrar i l'anada fins a Garcia.

* PD1: Poso moderat, perquè tècnicament és així, excepte alguns trams de la trialera de Sant Magdalena a García, que són difícils.

**PD2: Track net i polit d'alguna errada feta en la navegació.

***PD3: Si haguèssim esmorzat, Garcia era el lloc indicat, però ho hem fet "del tiron", amb barretes, gels... Part del temps que em surt aturat és pq. sense voler he tingut un parell o tres de km el temporitzador del GPS aturat en sortir de Falset (corregit al track penjat) i pels trams a peu de la trialera de Santa Magdalena. Però parar, poc hem parat.

DADES IBP:

Análisis detallado del track analizado como Bicicleta (BYC)
Dificultad de la ruta
118BYC
Track : 2018-02-23-08-04-54.gpx

Penalización condiciones del trayecto: 67 % ( > 50 % = MTB, < 50 % = RDB)
Fiabilidad del track original: B (1463/62/0/-/-/62)
Nivel de corrección aplicado al track: 0

Tu condición física: 38

• Photo of Toneflinski

Toneflinski Feb 27, 2018

Un plaer pedalar amb tú company !!!
    Quantes rutes vam planejar... falten dias per poder fer-las !!!
    Salut .

• Photo of Pep Lonely Rider

Pep Lonely Rider Mar 2, 2018

La veritat és que pocs aquí tenim l'habilitat com tu tens per explicar tan fidelignamente una ruta realitzada. Sense floritures i cenyint-se al recorregut realitzat. Tanques els ulls i gairebé pots veure els senders i els camins. Per això i perquè veig que tornes a pedalar amb força, (té molt mèrit després de la teva greu lesió) valoro la ruta i et felicitio per tenir aquest esperit (Wiki) tan generós per els qui llegim i seguim les teves rutes, que per cert a mi em entusiasmen encara que no pugui fer-les. Una abraçada i molta salut, pedals company !!

• Photo of flonjall

flonjall Mar 4, 2018

Gràcies per les teves gentils paraules, Pep! Ets molt amable.
    La veritat és que porto mig any xungo: primer tres mesos parat per l'hombro, després un per un derramament de retina... Ara vaig agafant una mica de forma per a fer bones rutes. Però si no són tan llargues, ho seran menys. I si ara baixo de la bici a llocs on abans no ho feia ("seqüeles psicològiques"), com això al Wikiloc no es veu, he, he, he.... L'important és gaudir de la btt tan com es pugui.

Salut (sobretot) company!

• Photo of Pep Lonely Rider

Pep Lonely Rider Mar 4, 2018

De res Antoni, a mi m'ha passat una cosa semblant des que em vaig trencar la costella a Miami, tinc una cura extrema en algunes ocasions, gairebé exagerada, però com bé tu dius l'important és gaudir a la bici. Et desitjo una total recuperació que és l'important company !!!