3.0
6.0

near Bot, Catalunya (España)

Excursió matinal per fer en família, amb poc desnivell i sense dificultats tècniques. Sortim de l'estació de Bot, on segurament podrem fer un cafè calent al tren-bar abans de començar a pedalar. Sortirem a pedalar en direcció a Horta de Sant Joan, tot pujant suaument, travessarem uns quants túnels perfectament equipats amb llums de leds que fan innecessari portar llum a les bicicletes. També travessarem espectaculars pont que salven valls i podrem contemplar panoràmiques que tallen l'alé. Tot el recorregut està equipat amb zones de repòs i miradors on gaudir de l'espectacle natural.
Arribats a Horta de Sant Joan, tot just després d'haver passat per sota un pont d'obra, girerem a la dreta i agafarem un camí ben senyalitzat que ens durà al camí vell de Bot, al que arribarem en la cruïlla de les bases, lloc on anàven les dones d'Horta a rentar la roba antigament. D'allí seguim una ampla pista molt còmode i ben condicionada que tot passant ben prop de Les Olles de Bot (hi ha una senyal) ens porta fins la carretera, des d'on ja veiem el poble de Bot. Per acabar un bon vermut o potser un plat combinat que ens serviran al Tren de Bot "Lo Sarmentero".