Technical difficulty   Very difficult

Uploaded May 29, 2014

Recorded May 2014

6.3

near Confrides, Valencia (España)

Fantastica ruta per les montanyes de Benidorm (si,si, Benidorm te uns muntanyots de collons) que vaig fer juntament amb el meu amic Jordi Coll. Comencem una mica mes amunt de la població de Confrides, a la falda de la muntanya d'Aitana. I es precisament a Aitana on em de pujar, concretament al Coll de Tagarina (1260). Pujem per una pista forestal on comencem a trobar algunes pendents de consideració. Desprès de passar per sota les antenes trobem la primera trialera del dia, "el sender de Partagat", una trialera d'uns 2 kilometres força assequible amb força pedra i unes vistes increibles. Finalitzada la trialera toca pujar fins al Coll de Tagarina (...i quina pujada! Els ultims 600 metres arrossegant la bici per pendents del 15%).Un cop arribat al coll, encara haurem de pujar una ultima i infernal pendent d'uns 300 metres, també amb la bici a coll, que degut a la pedra solta es feia dificil caminar. Aconseguim pujar i la recompensa són unes magnifiques vistes de 360 graus on es pot veure des del mar de la costa de Benidorm a les muntanyes i pobles de l'interior. La recompensa encara es més gran quan al arribar al Panyo Mulero, comencem la segona trialera del dia, són uns 4 km de exigent sender,molt pedregos, on s'haurà d'anar amb força cuidadin, perque si es cau, menjes pedra si o si. El sender es força cicable fins al kilometre i mig. A partir d'aqui, e fan uns 500 metres on la major part la vam fer carregant la bici a coll (no se..., potser algun endurero amb més tecnica ho baixaria...pero ho veig molt dificil). Finalment, els ultims 500 metres tornen a ser ciclables.
A partir d'aqui, la ruta torna a pujar per anar a buscar el Pas del Golero. Primer pujarem per pista i finalment carregant la bici per un sender de pujada d'uns 400 metres. Aquest mateix sender, un cop arribats a la seva part més alta ens oferirà la tercera trialera del dia, uns 1500 metres de corriol ciclable 100% on, sobretot en la part final no estaria malament que es desbroces una miqueta perque vam quedar força esgarrinxats. I arribem al Pas del Golero, es un lloc molt espectacular, ja que es tracta d'un barranc força profund en el qual s'ha avilitat un sender aprofitant els balcons de roca que resegueixen el barranc. Tant el Golero com el sender que desprès et porta a una masia abandonada, no es ciclable i s'ha de fer arrossegant la bici.
Des de la masia iniciarem una pujada per pista que arribats a Mas Sacarest (740 metres) es convertirà en un exigent corriol que ens anirà pujant cap al Coll de Ponoig (975 metres). Els ultims 700 metres s'hauran de fer practicament a peu ja que el corriol deixa de ser ciclable. Un cop al Coll de Ponoig, ens ofereix unes vistes brutals del Puig Campana (1380 metres)i al fons ja es comencen a veure els rasca-cels de Benidorm. Ara tenim uns 200 metres de bici-escalada en descens que es transformaran en un corriol de baixada (el quart del dia)100% ciclable fins al Coll de Pouet.
A partir d'aqui, baixada per pista, d'uns 3 kilometres per empalmar amb la "Senda de los Monjes", el cinque sender/trialera de 4 kilometres de llarg, molt divertit i totalment ciclable que ens deixarà a la carretera de Finestrat, la qual remontarem breument, per enllaçar amb una pista que ens portarà a sobre de Terra Mitica i a una de les millors vistes que es pot tenir de la ciutat de Benidorm. I justament aqui dalt, trobarem el sise corriol/trialera del dia, la "Super Enduro", un corriol totalment ciclable amb peraltes i salts, molt divertit, que desprès de 4 kilometres ens deixarà a les portes de Terra Mitica. Ja des d'aqui, nosaltres vam anar baixant pel carril bici cap a l'hotel.

Ruta totalment desaconsellable de fer en epoques de calor, patireu com gossos.
Tanmateix, les millors trialeres i corriols de la zona estan prop de Benidorm, no cal anar tan lluny com nosaltres, aqui al wikiloc trobareu moltissimes rutes que es poden fer en 3 o 4 horetes, una de les millors es: "Benidorm Finestrat" de l'usuari PabloGodoy.

ENDURO PER BENIDORM. 1era part. from jordi castello on Vimeo.

ENDURO PER BENIDORM 2ona part from jordi castello on Vimeo.