Very

Recorded June 2018

3.7
7.3

near La Villa, Trentino-Alto Adige (Italia)

Abans de res cal dir que aquest ruta és de 23,5 kms de distància i 950 metres de desnivell positiu, i no 1.659 metres com surt al resum de la ruta!
Bonica volta circular per la falda de la muntanya dolomítica de el Sasso di Santa Croce, a la Val Badia, a la regió italiana del Tirol de Sud. A l'inici la ruta transcorre per boniques pistes de bon rodar en un bucòlic entorn de prats i boscos alpins, fins que al km 4,5 aproximadament trobem un tram en obres molt empinat però que només dura uns 300 metres lineals. Un parell de kms després farem un tram de sender força senzill i seguidament tornarà a ser una pista fàcil de rodar que anirà guanyant desnivell entre frondosos boscos d'avets i làrix amb l'espectacular paret de la Cima Dieci com a teló de fons, punt culminant de l'esmentada muntanya Sasso di Santa Croce. Després de visitar una cova de gel l'itinarari segueix per un bonic corriol que transcorre per la falda de la muntanya tot passant per l'església i el refugi de Santa Croce, un bonic llogarret on descansar o prendre alguna cosa si està obert.
Paisatges bucòlics típics de les valls dolomítiques del Tirol del Sud
Tram de sender
Boniques cabanes de pastor rodejades de boscos d'avets i làrix
La posició protegida del sol ha permès que l'acumulació de neu formés una cova de gel que no es desfà en tot l'estiu, tot i que nosaltres vam trobar l'entrada massa estreta per accedir-hi
Després de la cova de gel hi ha un bonic tram de sender que discorre per sota la paret de la muntanya Sasso di Santa Croce
A principis de juny vam trobar aquest refugi tancat
Tram de sender pedregós després de la església i refugi de Santa Croce
Arrivant a La Villa Stern, punt d'inici i final d'aquest itinerari

• Pirene Nov 16, 2018

La Val de Badia i el Sasso di Santa Croce són un excel·lent teló de fons per aquesta bonica volta circular. Molt recomanable!

• Photo of Very

Very Nov 17, 2018

Moltes gràcies pel comentari Pirene!

• Photo of Jeremiah_Johnson

Jeremiah_Johnson Dec 24, 2018

Redéu, quina pinta que té això!!

• Photo of tuga

tuga Mar 19, 2019

Senzillament espectactacular! Paisatges increïbles de les dolomita italianes