Uploaded January 11, 2014

Recorded January 2014

7.8

near Sabadell, Catalunya (España)

Avui he fet aquesta volta circular des de Sabadell a Sant Llorenç Savall passant per Matadepera i les Arenes. Fins a Matadepera, he anat acompanyat de dos bons amics. Des d'allà, sols la boira màgica. Tret del tram de les Arenes, amb molta trialera i algun marge que obliga a baixar de la bici, la resta són camins ben amples i molt ciclables.

Sortida de Sabadell en direcció a Can Deu pel carril bici, fins al bosc, on s'emprèn el camí cap a Matadepera. De Matadepera, se segueix cap a la font de la Tartana i can Torres fins al collet de Cabrafiga, tot seguint a vista de la vessant est de Sant Llorenç de Munt i emprendre la baixada pel Sot del Sabater Vell. Des d'abaix, se segueix per la trialera marcada fins a l'ermita de Santa Maria de les Arenes. Des d'allà, es creua la carretera de Sant Llorenç per a emprendre la pujada cap a la Font del Plàtan i el torrent del Castellet. El camí arriba a Sant Llorenç pel molí d'Agell.

De tornada, el camí puja a Can Cadafalch i baixa per Canyelles fins a Castellar. D'allà, segueix per can Santpere i Togores fins a enllaçar amb l'eix del Ripoll.

SANTA MARIA DE LES ARENES

Consta de dos edificis clarament diferenciats: l’habitatge dels ermitans (s. XVII-XVIII) i la capella romànica (s. XI-XII, amb afegits del s. XIV i s. SVIII-XIX), de nau rectangular coberta amb volta de canó, absis semicircular i grans contraforts. Destaca la seva pila baptismal, amb detall d’una mà esquerra esculpida (del picapedrer). Aquí explica una història de bruixes vinculada amb aquesta ermita i Castellar del Vallès: http://www.sapiens.cat/ca/notices/2013/04/violant-carnera-3392.php

FONT PLATAN

Zona coneguda també com el torrent del Castelló.

CAN CADAFALCH

Paratge a mig camí entre Castellar i Sant Llorenç des d'on es té una molt bona visió del massís de Sant Llorenç, Gallifa, el Montseny... Can Cadafalch, assentat al peu d'un camí ramader, és un mas on tradicionalment s'aturaven els ramats en la transhumància dels Pirineus al Vallès.
Refuge

CAN TORRAS

La foto no és avui, precissament.

• Photo of BttPassion

BttPassion Jun 30, 2015

Jajajajaja https://ca.wikiloc.com/rutes-outdoor/de-matadepera-a-sant-llorenc-per-la-font-del-platan-5933728#wp-5933730/photo-3207652