Uploaded April 2, 2016

Recorded April 2016

9.3

near Santa Eugènia de Ter, Catalunya (España)

Ruta fàcil aprofitant la Via Verda del Carrillet d'Olot i donant un petit tomb pels seus voltants.
Sortim de Girona direcció Olot i seguim la Via Verda fins passada La Cellera. Després de passar sota el pont de la variant de La Cellera, girem a la dreta i ens arribem fins l'ermita dels Sants Just i Pastor, a on hi arribem pel mig d'un bonic bosc d'alzines.
Sortim de l'ermita i anem a l'esquerra seguint per la plana fins al Pasteral, resseguint el Canals de les Fàbriques.
Des del Pasteral, seguim la Via Verda fins l'antiga estació d'Amer. Continuem per la Via Verda direcció Olot uns 2 km fins que trobem la fàbrica Fonter. Baixem i travessem la fàbrica per trobar la Font Picant, petit reducte que es varen veure obligats a respectar per al poble i públic en general. Al costat del paratge hi trobem el Riu Brugent.
Sortim per on hem vingut i tornem fins l'estació d'Amer, baixem al poble, travessem la Plaça Major i sortim a la carretera que seguim direcció Anglès fins que trobem el trencant de Sant Climent d'Amer. A l'esquerra, travessem el Riu Brugent i seguim fins que comença la pujada a Sant Climent, Aquí trobem una pista de terra a la dreta que seguim i que ens porta fins a Sant Julià del Llor amb el seu pont romànic, inacabat i sense riu.
Continuem fins un stop, a l'esquerra, passem pel mig de les Cases Noves de Sant Julià, per sota de la muntanya de Sant Agustí i anem fins la carretera que ens porta a tocar de Bonmatí, dalt d'un turó amb bona vista sobre els Cingles de Sant Roc, Sant Agustí i el Puigdefrou.
A la dreta fins al mig de Bonmatí, travessem el Ter i per la Via Verda fins a Girona.