Uploaded May 30, 2015

Recorded May 2015

8.3

near Santa Eugènia de Ter, Catalunya (España)

Recorregut fàcil combinant pistes en bon estat i força asfalt encara que el paisatge val la pena.
Sortim de Girona per Fontajau i l'autovia de Sarrià. Passem per darrera les naus industrials i anem fins a trobar la pujada al golf de Girona. Passem per davant de la parròquia de Sant Pau i seguim alternant asfalt amb talls de terra fins a Sant Martí de la Mota. Seguim per la carretera fins que en un revolt prenem a la dreta una pista que en forta baixada ens fa arribar a una pista asfaltada: a la dreta, iríem fins a Can Gelada i Riudellots de la Creu. A l'esquerra, a Palol. Anem fins a Palol seguim per la carretera de Camós. Aquí, ja trobem un carril bici que només cal seguir-lo per arribar fins al llac de Banyoles.
Voltem el llac per l'esquerra amb boniques vistes del llac i de l'església de Porqueres. Quan tornem a ser a Banyoles, prenem direcció a la Plaça Major on trobem un bon lloc per fer una cervesa fresca: la parada de les cerveses Gavarra.
Un cop refrescats, utilitzem el Carrer Girona per sortir de Banyoles on hi trobem un carril bici que ens porta fins a una rotonda. A partir d'aquí, intentem evitar la carretera principal seguint carrers paral·lels fins arribar al polígon de Cornellà, passem per sota l'autovia i travessem Cornellà del Terri seguint la carretera de Medinyà fins al trencant de Santa Llogaia. Girem a la dreta direcció la Banyeta Vella i després de travessar el polígon de Palol amb l'autovia a la dreta seguim direcció La República que voltem per darrera per anar a trobar un pont que ens passa a l'altre costat. Altre cop travessem un polígon i pugem per l'antiga carretera de Girona a Banyoles, arribant a Sarrià de Ter.
Resseguim l'autovia de Sarrià fins que ens trobem al pont nou, a tocar del Trueta. Des d'aquí seguim el carril bici fins a la Devesa i ja som a Girona.
Temps efectiu: 3h. 43'

Trencant Palol-Riudellots de la Creu

• Photo of aaguilar

aaguilar Jun 2, 2015

Eiiiiiii.... Quin maillot més guapo!!! M'encanta!!! https://ca.wikiloc.com/rutes-btt/de-girona-a-banyoles-cervesa-i-tornar-9818307/photo-5881996

• Photo of Garnatxa

Garnatxa Oct 14, 2015

Bona ruta. A vegades s'ha de fer una mica d'asfalt per fer-ne via :)

RIANEL Oct 16, 2015

Moltes gràcies per la teva valoració.
    És veritat que s'ha de fer una mica d'asfalt però també ho és que cada cop més pistes de terra ens les estan asfaltant o pitjor, les estan fent de ciment.
    Bones pedalades!

• vitaminoid Jul 23, 2018

He hecho la parte de ida, muy bien.

RIANEL Jul 25, 2018

Agraïm la teva valoració, vitaminoid.
    És una ruta que ens agrada fer precisament per la varietat de paisatge i el seu final, en el llac de Banyoles, punt d'inflexió per la nostra tornada a casa.
    Bones pedalades!

• davidllovi Dec 30, 2018

L'anada a Banyoles ha estat molt bonica. Alguna pujadeta intensa, però que es pot anar fent (no estic molt entrenat). Es preciós anar passant per masies i esglèsies, sense tocar la carretera principal ni una vegada (només al principi, deixant Girona).
    La tornada no és tan maca, i fa moltes voltes per no passar per l'autovia. Jo potser recomanaria o passar per l'autovia o carregar la bici al bus.

RIANEL Dec 31, 2018

Gràcies pels teus comentaris i valoració. A les darreres vegades hem millorat mica la tornada encara que tornar per l'autovia no la considerem una opció i si tornes en bus, seria molt curta.
    Bones pedalades pel 2019.

• davidllovi Jan 1, 2019

Gràcies per l'aclariment i tota la feinada.

• Photo of franflomu

franflomu May 6, 2019

Ruta fácil de seguir sense problemes.

RIANEL May 7, 2019

Gràcies pels teus comentaris i valoració.