Uploaded May 7, 2016

Recorded May 2016

6.4

near Rellinars, Catalunya (España)

Ruta que transcorre pel parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l'Obac. Es una ruta amb molt corriol, pràcticament tot ciclable a excepció d'alguns esgraons només aptes pels més agosarats. La pujada sol ser per pista, amb algun tram força dret i, els corriols, són majoritàriament de baixada i quilomètrics. Al llarg de la ruta hi trobarem força restes d'antics masos enrunats, testimoni de la importància que havia tingut en aquesta zona el camí Ral, la vinya i els carboners.

Sortim de Rellinars cap a la pista del Molí que prenem a ma dreta, de seguida prenem un corriol per la riera de Rellinars fins vora la presa, on prenem pista a munt cap el Serrat de les Ginebres. La pista a trams s'empina força amb algun tirapits que ens farà posar el molinet. Finalment arribem a la pista cimentada de la casa vella de l'Obac que ens portarà a la casa nova de l'obac.

Seguim pujant cap el turó de la Mamella i la torrota de l'Obac en ruïnes. Prenem la `pista de ma esquerra fins trobar un retol indicatiu del pou de glaç de l'estepar. Seguim les indicacions tot entrant en un corriol pel mig d'un tupit alzinar en lleugera pujada. Després de la visita al pou seguim tot carenejant cap el Collet estret des de on podem divisar unes bones vistes cap el Paller de tot l'any, el Parc Natural i Monserrat.

Seguim corriol avall amb algun pujador de tant en tant, el terreny és molt pedregós, passem a tocar del Paller i seguim per la carena del camí Ral. Passem pel mas enrunat dels Hostalets del Davi, entrem per la carena del Panissar cap el Coll del Gipó i Sant Jaume de Vallhonesta. En aquest punt prenem el corriol de ma esquerra, un autèntic pedregar on desllantem i que ens porta a la pista que condueix a Boades. A Boades prenem la carretera que ens porta a Sant Vicenç de Castellet.

Després de creuar el poble, prenem la pista de Can Padró que ens enfila cap El Grau on anem a buscar un corriol al darrera de la masia, de baixada cap a la antiga pedrera i el torrent de les pasteres on retrobem la pista que ens torna a fer guanyar alçada per tornar a baixar cap a Rellinars, tot fent l'últim corriol, força dret en arribar al final de la ruta.

IBP index 100
Provisioning

Rellinars

Població amb tot tipus de serveis.

Casa Nova de l'Obac

Lloc ideal per reposar. També s`hi pot menjar.
Cave

Pou de glaç

Doncs segur que te molta història.
Provisioning

Sant Vicenç de Castellet

Població amb tot tipus de serveis.

• Photo of Cubero Miguel Ángel

Cubero Miguel Ángel Jun 3, 2016

Hola, vam fer la meitat de la ruta la setmana passada.
    Els paisatges són magnífics, però...
    Els corriols, pel meu gust, són força complicats (durant molts metres) i durant altres, impracticables. Jo diria que en alguns casos parlem de trialeres.
    Vam trobar només 4 bicis més, eren de descens. En canvi, ens vam creuar amb molts excursionistes a peu.
    Salutacions!!

• Photo of joanbtt

joanbtt Jun 17, 2016

Gracies per les aportacions Miguel Angel, amb això dels corriols ja se sap, no plou mai a gust de tothom. Certament els corriols d'aquest trac tenen un punt de dificultat si no s'està acostumat a trialeres. Salut i pedals!!