siull

Uploaded March 11, 2014

Recorded March 2014

7.2

near Terrassa, Catalunya (España)

(Terrassa – Sant Miquel de Gonteres – Can Palet de Vista Alegre – Les Fonts – Sant Quirze del Vallès – Torrebonica – Matadepera)

Itinerari que envolta la ciutat de Terrassa i que ens ofereix diferents perspectives de la mateixa des dels quatre punts cardinals (recorregut 360 graus) i que transcorre per camins, pistes i vies asfaltades en bon estat.

El recorregut és molt variat i ens permet observar la realitat que envolta la ciutat: conreus, boscos, torrents i rieres, urbanitzacions, polígons, els grans eixos de comunicacions (carreteres, autopistes i ferrocarril), des de punts elevats i a ras de terra, amb el referent gairebé sempre del cim de La Mola com a rerefons.

Iniciem aquest trajecte pel nord de la ciutat direcció la Crta. de Rellinars a buscar la Riera de Gaià que entre parets ens conduirà a Sant Miquel de Gonteres. Des d’aquí creuarem el barri de Can Tries fins a situar-nos al peu de la forta pujada que ens portarà a Can Palet de Vista Alegre, lloc on tocarà creuar la Crta. de Martorell, a la zona coneguda com els 4 Vents, per seguir per una prolongada davallada fins a Les Fonts.

Des d’aquí ens enfilarem a la Serra de Galliners i creuarem el Camí dels Monjos per arribar a Sant Quirze del Vallès pel Torrent de la Batzuca, que tot seguit anirem remuntant entre conreus fins arribar a la Mancomunitat de Terrassa i Sabadell. Ara ja en direcció nord, passarem per l’Hospital de Terrassa direcció Torrebonica.

De l’antic baixador de Torrebonica una bona pista entre conreus i horts urbans ens conduirà fins a la Torre de Mossèn Doms, que deixarem enrere per fer camí cap a Matadepera. Arribats aquí, als peus de La Mola i la Serra de l’Obac farem el darrer tram, creuant la riera de Les Arenes, la Crta. de Matadepera, just davant d’un centre de jardineria, passarem pel Parc Audiovisual (antic Sanatori), plans de Can Bogunyà i tot un seguit de corriols que ens deixaran a la Crta. de Rellinars, just on havíem començat la volta.

Pot iniciar-se el recorregut des de diferents punts (per esmentar-ne uns quants): Crta. Rellinars, Les Fonts, Torrebonica o Matadepera

Punts d'interès: Els punts elevats ens ofereixen molt bones vistes de la ciutat, Sant Llorenç del Munt i Serra de l’Obac, Montserrat i el Vallès en general.

Alertes: S’ha de creuar vàries carreteres on sol haver-hi força trànsit.

• al004140 Sep 20, 2014

Una ruta muy amena con continuas subidas, bajados, cambios de terreno, pendientes muy fuertes, algunas que me han obligado a poner el pie a tierra, bajadas muy divertidas que ponen los pelos de punta por la pendiente, pero en general muy satisfecho con el recorrido. Estoy seguro que lo voy a repetir.

• Photo of Marc Forcadell

Marc Forcadell May 19, 2016

Millor sentit horari o antihorari?

• Photo of ivaniko_dec20

ivaniko_dec20 Dec 11, 2016

Muy buena ruta!!!

Buena ruta con algunos tramos exigentes tanto en la subida como en bajada!!! Único pero es q los días de antes q haya llovido bastante el paso por la riera de gaya se complica un poco... muy recomendable

• Photo of siull

siull Dec 22, 2016

Sentit horari o antihorari?
    Jo la vaig fer en sentit antihorari. A nivell d'esforç, és pràcticament el mateix ja que en els 2 sentits hi ha algun tram de pujada dura. És qüestió de gustos, en sentit antihorari durant un tram llarg tens La Mola com a escenari de fons..., però a l'inrevés segur que també té altres al·licients.

• Kike Vidal Oct 21, 2018

La hemos hecho hoy y aunque hemos disfrutado, hay demasiado asfalto para nuestro gusto.
    En cualquier caso gracias por compartir la ruta.