9.5

near Sant Just Desvern, Catalunya (España)

Volta circular pel cantó est de Collserola. Perfecte pels amants dels corriols que plaguen la ruta de senders divertits i exigents però també de pistes amples rodejades dels millor paratges de Collserola. És força dura no tant pel desnivell, que també, sinó pel tipus de camins, estrets, plens de dificultats però agraïts de pujar. Com manen els corriols i els senders, no hi ha possibilitat pràcticament d'oxigenar les cames. El terreny moll ha afegit el puntet de duresa.

Corriols i trialeres (60%)
Pista ample (30%)
Asfalt (10%)
KM 62
Desnivell: 1950
Temps: 4:30
IBP 142

Recorregut: Sant Just- Sant Pere Màrtir- Tibidabo- Font Groga- Can Cerdà- Valldaura- Santelvira- Montcada- Sant Cugat- Sant Medir- Font Groga- Tibidabo- Vallvidrera- Turó d'en Cors- Crta Aigües- Sant Just

Surto des de Sant Just i pujo en fred fins a la Plaça Mireia. Enfilo la crta de les Aigües fins que em trobo amb l'Albert al pont. Pugem per carretera fins a Vallvidrera, on prenem un camí-corriol que ens durà fins prop del Tibidabo. Corriol final que desemboca a l'Arrabassada i empalmem fins a la Font Groga. Prenem camí a la dreta i després de fer un puja baixa, encarem definitivament la baixada fins a Can Cerdà, primer per sender i després per trialera i corriol. Hi ha algun tram de molta dificultat però en general es deixa fer si tens un mínim de tècnica.

Prenem un camí ample força costerut que puja fins al coll de Valldaura, de pendent pronunciada i de terreny fangós. A travessem el pont de la crta i seguim el paseig de les aigües. Baixem alternant pista i corriol de poca dificultat fins arribar a Santelvira i Montcada. Seguim majoritàriament per coriols i en un terreny trencat fins a arribar a Can Borrell. A partir d'aquí enfilem a Sant Medir i enfilem la tornada per la Font Groga. Pista suau i en forma d'escales fins que entrem en un corriol força abrupte que ens pujarà fins dalt. Molt fangós i amb pedres, no patinar era un miracle!

Ja només quedava desfer el camí fins a casa. Pujada de rigor fins al Tibidabo i baixada pel corriol que surt del pàrquing i que ens deixa a Vallvidrera. Carrer empinadíssim i pujada al Turó d'en Cors. Baixada per trialera a la crta de les Aigües i fins al punt d'inici.