Uploaded August 14, 2015

Recorded August 2015

8.2

near el Vilar d'Urtx, Catalunya (España)

Una ruta variada de gran bellesa que té pobles i romànic, pujada pistera, boscos, vistes i baixada corriolera de cinc estrelles.
Video: https://vimeo.com/136911975
Comencem a l’Ajuntament de Fontanals de Cerdanya (El Vilar d’Urtx) on hi lloc per aparcar i marxem cap a Urtx, que té font, i cap a Queixans passant pel càmping, l’església i la font.
Baixem cap el Segre i el GR-4, hem fet 3Km de ciment i desviem a dreta cap a Vilallobent on creuem el GR-11 camí d’Osseja sense arribar-hi. Després de 9Km de ruta comença la pujada per pista en bon estat, en total seran 15.5Km i uns 1000m de desnivell fins el Coma Morera, primer per pista de terra dura i després uns 8Km per pista asfaltada. Tot i ser llarga la pujada es passa bé, té alguns trams més suaus, no té pujades massa fortes, hi ha boscos molt macos i miradors i es pot fer parada al molt proper refugi de la Jaça de l’Orri de l’Andreu o una mica més enllà al de la Jaça de les Corones. La pista asfaltada ens deixa dalt de tot del Coma Morera on hi ha aparcament de cotxes i la possibilitat de seguir amunt cap el Puig de Dòria i a peu fins el Puigmal, però això ja seria una altra excursió.
Nosaltres baixem camp a través pels prats a buscar el GR-11 pel que baixem uns 3Km de prats i sender fins que al Coll Marcer es converteix en camí i pista de baixada ràpida fins La Molina (estació), total uns 16Km de baixada o planejar per un descens aprox de 800m.
Dinar a La Molina d’on sortim per camí de pujada de menys de 2Km que es fan fàcils fins trobar el fabulós sender de baixada conegut com camí dels Celtes o també sender 732 tal i com està pintat de grog en molts i molts arbres del corriol. Ens equivoquem i baixem a la dreta per un sender habilitat fa anys com a descens que ens envia fins el riu on ens mullem per travessar. Per evitar aquest error seguir al sender principal i aquest track: http://ca.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=10449201
Nosaltres retornem de la carretera al camí travessant el riu de nou i cap a Alp i per carretera secundària al punt d’inici.

Font Urtx

Trencall Refugi Corones

Refuge

Refu Jaça Orri Andreu

Seguir a esquerra o baixada ctra

Aquí ens hem equivocat, no seguir aquest trac: seguir el sender 732

• OriolPuy Jul 15, 2017

El corriol de baixada desde La Molina a Alp s'està tancat de no passar-hi. Seria un llàstima perdre'l. Gràcies per la ruta.

• Photo of dani_pent

dani_pent Jul 15, 2017

Gràcies.

A viam si a l'estiu hi passa més gent!

• Photo of xverdaguer

xverdaguer Aug 31, 2019

Ruta fantàstica!!! El corriol 732 està senyalitzat de nou. El camí es troba sense dificultat. Gràcies per penjar.