Uploaded September 12, 2015

Recorded September 2015

-3 f
7.1

near Puigmal, Catalunya (España)

Volta plana i fàcil por l'Alt Empordà seguint trams del camí de les llacunes, la Pirinexus i el camí de la Muga, tot fàcil i ciclable. Només té el problema de quatre quilòmetres de carretera de Sant Pere Pescador que s'eviten si es fa a peu el tram del Parc Natural dels Aiguamolls de l'Empordà on no es pot muntar la bici.

Sortim d'Empúriabrava pel parc i creuem el pont de vianants sobre la Muga camí de la depuradora i els estanys artificials d'Europa en el PN Aiguamolls de l'Empordà.
Visitem els aguaits i seguim pel camí fàcil (excepte els dies venosos) cal el centre d'informació del Parc Natural, El Cortalet. Aquí podem seguir l'itinerari del parc, uns dos quilòmetres que s'han de fer a peu fins el Mas Matà i després seguint el GR92 pel càmping Nàutic Almata fins la gola del Fluvià per remuntar després fins a Sant Pere Pescador.
Naltros obtem per fer quatre quilòmetres de carretera directa fins a Sant Pere Pescador.
Visitem el centre del poble, el Fluvià i el parc abans d'agafar la ruta Pirinexus entre camps de pomeres cap el nord. Entre camps d'arròs deixem la Pirinexus cap a l'oest per anar al poblet de Fortià i d'allà a Vila-Sacra camí de Figueres.

Abans d'arribar a Figueres retallem per Vilatenim passant pel polígon i creuant la carretera. En un moment tornem a la tranquil·litat de camins i camps cap al bonic poble de Vilanova de la Muga, la seva represa, canal, parc i excel·lents oportunitats de restauració.
Després d'una llarga parada per dinar com reis reprenem el camí de la muga cap el sud fins a Castelló d'Empúries i s'aquí seguim riu avall fins al punt d'inici.

El temps de bici són de tres a quatre hores però ens podem allargar molt visitant aguaits, fruint de la natura, fotografiant els pobles i fruint de la generosa gastronomia de l'Empordà.