4.4
8.8

near Vidrà, Catalunya (España)

El Puigsacalm la muntanya símbol de la Garrotxa i una de les fites clàssiques de l'excursionisme a casa nostra ha estat l'objectiu del nostre grup cicloturista. L'itinerari l'hem iniciat al poblet de Vidrà a la vessant osonenca i ens ha permés a part de coronar el cim a lloms d'una Btt un recorregut circular molt complet pels llocs més representatius de la zona: St. Bartomeu de Covildases, la Font Tornadissa, Rasos de Manter, Puig del Llops, Sta. Magdalena, Salt del Sallent, Ciuret i tornada a Vidrà.
El recorregut discorre per pistes i camins relativament còmodes entre boscos de faig i prats de pastura però té trams més complicats i no ciclables com el descens a Sta. Magdalena. La panoràmica des del cim permet en un dia clar com el que vam trobar una visió integral i nítida de 360 graus des del Pirineu a Montserrat passant per tota la carena tranversal i les valls properes de la Garrotxa als nostres peus.
Molts de nosaltres que ja coneixiem el massís per haver-lo fet a peu ens hem divertit i il.lusionat amb aquesta ascensió en bicicleta. Ens hem trobat amb una intensa, exigent i esplendorosa sessió matinal de cicloturisme d'aquelles que creen addicció i una perillosa dependència al noble i sacrificat esport del pedal.