Moving time  2 hours 29 minutes

Uploaded July 6, 2019

Recorded July 2019

5.3

near Llívia, Catalunya (España)

Volta molt bonica, seguint la vall del riu Querol (o Aravò), des de la Tor de Querol fins a quasi a Porta, que no hi he arribat (he girat a uns 2,5 km de Porta) perquè el camí es fa molt dolent. Des del km 14 fins al 20,7, d'anada i tornada, segueixo el GR107-variant. En molts trams va ben bé pel costat del riu, amb paisatges preciosos. Hi ha de tot: asfalt, pista fàcil, camins, trams plans, pujades fortes i pedregoses... Fins al poblet de Quers, és bastant pla i camins molt fàcils. En sortir de Quers, la cosa es complica amb pujades fortes i amb força pedra solta. Segueix després planejant més facilet, amb bones vistes de la vall, fins que baixa a Cortvasill, on pugem fort però curt i asfaltat per dins del poble, i sortim per dalt, per una pista fàcil, planera i divertida. La tornada, pel mateix camí fins a la Tor de Querol, on torno per Enveitg, en lloc de l'anada per l'Hospital de Cerdanya. La volta és circular, però sembla que s'ha aturat la gravació en tornant, en sortir d'Ur, pel que s'hi han d'afegir uns 4 km als que s'han registrat. En total, uns 38 km.
Al llarg d'1,6 km, aquest camí segueix pel costat del riu. És realment molt bonic, també per fer a peu. Comença en una placeta on es pot aparcar, a la portalada de pedra de la foto. En aquesta placeta també hi ha la bonica casa de l'altre foto. Acaba en una zona de prats amb arbres, taules de pícnic i alguna barbacoa.
És al final del camí de rivera.
Al sortir de Quers, el camí agafa alçada i hi han vistes molt maques de la vall.
Al fons de la vall altre cop, passem el riu i la carretera i ens enfilem a Cortvasill.
Al poblet de Querol, trobem les runes d'una antiga fortalesa amb les dues torres característiques de la vall del Querol. Des del pont d'entrada al poble, es veu el riu saltant per una zona rocosa.
A uns 2,5 km de Porta, el camí que segueix el GR107 es torna un caminet que baixa bruscament i que no el veig gens ciclable, pel que giro per tornar. Les fotos son de cara avall, en el punt on giro.
Estació de tren, situada al peu del poble d'Enveitg, on conflueixen i finalitzen les línies que vénen de Tolosa, Barcelona i Vilafranca de Conflent (Tren Groc).