Moving time  2 hours 21 minutes

Uploaded September 6, 2019

Recorded September 2019

5.2

near Llívia, Catalunya (España)

Ruta que s'enfila des d'Osséja pel Serrat del Bou fins als 1.730 m, per baixar després fins al Refugi de Naüja. La pista s'enfila fort durant 6,3 km i es fa llargueta. Vistes precioses de la plana, Cadí i muntanyes del nord de Cerdanya. Del refugi es baixa per pista fins a tocar la carretera de l'antiga estació d'esquí del Puigmal. Uns metres abans d'arribar-hi, agafem a la dreta per una pista asfaltada que torna a pujar. Al cap d'una estona s'acaba l'asfalt i seguim, i a la cota 1.690 aprox. trobem un mirador amb una taula d'orientació, on podem veure el nom de tots els pics de les muntanyes nord-orientals de La Cerdanya, en territori de la Catalunya Nord. Avui, després d'una ventada com la d'ahir, la vista era excepcional. Continuem pujant per la pista i als 1780 m trobem el Refugi de Santa Llocaia. Continuem pujant fins a arribar a les antenes, a 1870 m. Des d'allá, si agafem la pista de la dreta i després a l'esquerra, agafem una bonica pista que planeja fins a Cotzé, on podem veure l'antic telecadira de l'estació del Puigmal. En aquest punt, s'anivella amb la carretera asfaltada D-89 que baixa fins a l'N-116, a l'altura de Llus. Per problemes de temps, jo agafo la pista de baix, que va a parar a la D-89. Baixo per aquesta carretera per anar de pressa, i torno a Llívia per l'aeròdrom de Sta. Llocaia i Gorguja Petita. D'ençà que arribem a dalt de la pista que puja d'Osseja fins a trobar la D-89, són uns 6 km per dins dels bonics boscos de Naüja i Santa Llocaia, amb unes vistes molt boniques de la Cerdanya. Val la pena anar amb temps i fer la volta fins a Cotzé, perquè el tram d'antenes-Cotzé és molt bonic. En tota la ruta no hi ha cap tram tècnic.