Uploaded November 28, 2017

Recorded November 2017

7.0

near Castellterçol, Catalunya (España)

Sortida corriolera circular pel Moianès en plena tardor sortint del poble de Castellterçol.
Es compon de dos bucles independents:

El primer es dirigeix cap a la banda nordest en direcció a l'Espluga de Castellcir i resseguint els corriolets de la riera de Fontscalents fins prop de la Casa Nova del Verdaguer on una pista en molt bon estat ens pujarà fins a Collsuspina per fer l'esmorzar. Ens trobem en la cota màxima i després d'una breu aproximació ens situem dins dels Corriols del Toll que travessen un gran bosc que a la tardor resulta molt agraït de visitar. Passarem per les Coves del Toll i la Cova Morta per corriols tècnicament moderats. Posteriorment enllacem amb camins i pistes forestals per tornar cap a Castellterçol.

El segon bucle està més farcit de corriols ja que en la pujada a Sant Julià d'Uixols no n'estalvia cap i alguns són d'una extraordinària bellesa... i de dificultat en curts trams on vam haver de posar peus a terra. L'esforç queda plenament compensat a l'arribar a l'església i sobretot a l'iniciar el llarg descens per senderó fins a la riera del Pererol. Val a dir que el tipus de corriol és ben diferent dels del Toll; més tècnics amb un punt salvatge. Ens ho vam passar de conya si bé físicament és la part més dura i tècnicament difícil. Continuem per pista fins al Coll de Sant Fruitós i després d'uns quants puja-i-baixa entrem en la traca final: els corriols de la Ginebreda que ens deixen en la carretera que haurem de remuntar durant uns 3km per completar la ruta.

Ruta especialment recomanable a la tardor.

Castellterçol - Corriols del Toll MTB 2017 from bttmania.org on Vimeo.