Uploaded September 29, 2019

Recorded September 2019

9.6

near Santa Eugènia de Ter, Catalunya (España)

Sortim de Girona pujant pel carrer Riera de Mus que ens porta a trobar el carrer Camí Antic de Fornells, que seguim cap a la dreta fins que arribem a tenir un camp d'esports a l'esquerra. D'aquí surt una petita via verda que ens baixa fins a Fornells, travessem el poble i anem a buscar la Via Verda que el comunica amb el polígon de Riudellots seguint després per la carretera de Sant Andreu Salou fins arribar a aquest petit nucli.
Deixant l'església a la nostra esquena trobem una pista que surt cap a la dreta i que ens porta a travessar les vies del tren, trobant poc després un encreuament on girem a l'esquerra i anem fins a Caldes de Malavella, baixem pel Carrer Major fins trobar el carrer que puja cap a Sant Maurici (rètols). Comencem pujant i baixant per asfalt fins que al final la pista torna a ser de terra. Pugem fins a l'ermita i al costat, les ruïnes del Castell de Malavella.
Baixem pel mateix camí que pujada fins l'encreuament de pistes i girem a l'esquerra. La pista va en direcció a Vidreres i passem el Pantà de Can Llop abans d'arribar a un encreuament on seguim la pista que ens ve de cara i que torna a estar asfaltada. Continuem per aquesta pista fins que trobem una desviació cap a l'esquerra i que finalment ens porta a la carretera d'entrada a Vidreres. A l'altre costat i tenim un camí de terra que seguim cap a l'esquerra fins que arribem a trobar rètols de "Castell de Sant Iscle". Els seguim fins a pujar al turó on hi ha les restes del castell. Sembla que havia sigut important dins l'història del vescomtat de Cabrera, del qual n'era l'extrem sud-est.
Baixem pel mateix camí fins l'encreuament i ara seguim els rètols de Pantà d'en Llobet, una represa amb l'aigua força bruta.
Després, passem per la casa La Torre d'en Llobet i girem cap a l'esquerra fins quedar al costat de l'autovia seguint cap a la dreta uns 300 metres fins que la pista va cap a la dreta i pel mig de boscos ens porta fins el mas de Ca n'Aulet i aquí, OH SORPRESA!, passat el mas ens trobem que han posat una tanca amb cadenat al mig d'un pont que no permet passar ni tan sols a peu. Fins llavors no hem trobar cap mena d'avís i no creiem que puguin barrar el pas d'aquesta manera fins i tot als caminants. I menys si es tracta d'una via de comunicació que ve de lluny......
Hem tingut sort que les bicis pesen poc i les hem pogut passat a pes per sobre la tanca i nosaltres ens hem enfilat a la paret del pont amb el risc de caure, i així hem salvat el problema. Uns metres més avall, també hi han posat una cadena que ens ha obligat a baixar altre cop de la bici.
Salvats els obstacles, continuem per la pista fins arribar a l'entrada de la urbanització de Can Carbonell, passant per sota l'autovia i anant a buscar la sortida que ens comunica amb la pista de Can Matetes. Seguim la tanca cap a l'esquerra fins que trobem l'entrada on girem cap a la dreta i per la pista anem a sortir a la carretera de Caldes a Llagostera. A la dreta uns 200 metres i a l'esquerra per una pista que travessa el pla d'Esclet i anem a parar a la carretera de Caldes a Cassà. Uns 300 metres cap a la dreta i girem a l'esquerra per una pista que passa pel davant del Mas Pagès amb la seva preciosa alzina. La pista ens porta a travessar la de Cassà a Sant Andreu Salou i anar fins l'ermita del Remei. Ara per asfalt anem cap a l'esquerra fins que després d'una casa trobem un "Itinerari saludable" que seguim cap a la dreta. Per aquesta pista arribem fins a Campllong i d'aquí fins La Bruguera, seguint la petita via verda que deixem per baixar cap a travessar un torrent i pujar fins la carretera de Llambilles a Fornells.
A la dreta uns 500 metres fins que trobem un trencant a l'esquerra pel qual pugem una mica fins anar a sortir a la carretera entre Fornells i Quart, baixant ràpidament fins a Quart per trobar la Via Verda del Carrilet per la qual tornem fins a Girona.