Uploaded April 21, 2014

Recorded April 2014

-12 f
6.6

near Roses, Catalunya (España)

Sortida a la comarca de l’Alt Empordà i a un dels paisatges mes emblemàtics, el Cap de Creus. Sortim de Roses cap a la Muntanyeta, mes endavant passem per unes vinyes plantades de fa pocs anys. Continuem pujant cap el Puig d’en Marès, Puig de la Mala Terra, Puig Rodó i Puig Alt, a partir d’aquí comencem a baixar cap el coll de Pení, fem un tram d’asfalt, però ens desviem a la dreta, a l’alçada del Mas Romanyac.
Comença el primer corriol, passem pel mas de la Llobatera, en runes, però es un exemple de les construccions de la zona. Continuem cap el mas Perafita, seu del celler Martin i Faixó, on hi fan uns dels millors vins de la DO Empordà, el Cadac i el Perafita, aquí s’acaba el corriol. Creuem la carretera de Roses a Cadaqués i comencem a enfilar-nos, primer per asfalt i a continuació per pista, fins el mas Bufadors.
Comencem el segon corriol, aquest fins a Cadaqués, es espectacular comprovar com construïen els camins la gent de Cadaqués, per arribar a les feixes de conreu ara abandonades. Aquest corriol segueix el traçat del GR92. Arribats a Cadaqués una paradeta per esmorzar i reposar forces.
Comencem amb una altre pujada la que ens porta al puig d’en Manyana passant pel mas d’en Baltre. A dalt el puig deixem la pista principal i baixem a Cala Jóncols per un altre corriol divertit i amb forta pendent. A partir d’aquí seguim la pista que ens portarà a Roses, al començament pista i a partir de Cala Montjoi asfalt.
A l’alçada del Cap Blanc deixem l’asfalt i ens desviem a l’esquerra per anar a l’Almadrava pel corriol que passa per l’antiga zona militar. Un cop a l’Almadrava per asfalt fins el punt de sortida.
IBP: 82
Pere Masó i Joan Bassols

• Photo of MTeresa

MTeresa Apr 22, 2014

Molt maca!!!! Però...em sap greu, heu de tornar. Encara no heu vist el Far de Cala Nans :-)

MTeresa May 20, 2014

Cap de Creus...Bellesa extraordinaria. Em toca descobrir la Garrotxa :)

• Photo of legolderec

legolderec Jul 5, 2016

No se si será por la expectativa que llevaba pero no me ha gustado mucho, a parte de algunas vistas extraordinarias de las calas el golfo etc el entorno es muy muy seco, no hay arboles y te pega el sol el 99% de la ruta. Las subidas son relativamente pues son continuadas sin paredes de mucho desnivel, las bajadas casi la mayoria son sobre pura piedra con pedrolos de todas clases y tamaños pegandote en el cuadro y las espinillas, hay un sendero que sería interesante si no fuera porque es mas estrecho que el manillar y esta lleno de zarzas y espino con lo que aun parando en algunos puntos acabas con los brazos y las piernas muy arañados. Hay un par de senderos interesante pero sinceramente no me ha convencido mucho a excepción de un par de tramos cortitos y del entorno cuando te estas acercando a cadaques o luego ya a unos 10km de roses de vuelta que vas bordeando las calas. Es una ruta para verla pero yo al menos no creo que la repita. Un consejo, no ir con horquilla rígida porque las bajadas de pedrolos son una tortura.