Uploaded March 23, 2018

Recorded March 2018

near Santpedor, Catalunya (España)

Sortim de Santpedor per Sant Francesc pel camí que ens porta cap a Ampans, travessem la carretera en un punt delicat, a l’altre banda seguim baixant suaument fins que pugem un repetjó que acaba al pont que ens permet travessar la via, una curta baixada ens deixa al sender que va per la vora de la Séquia de Manresa i passant per Sant Iscle ens porta de pla fins al parc de l’Agulla.

Deixem la séquia i agafem el camí que passant per la Casa Murallada ens porta fins els Bombers, travessem la C-16 pel pont elevat que hi ha i anem a buscar el camí que ens porta cap a Viladordis en baixada suau. Remuntem fins a la Mare de Déu de la Salut i baixem fins a travessar la carretera que puja del Pont de Vilomara, agafem el camí vell de Manresa Castellgalí, que puja una miqueta per seguir baixant, passant per Can Font de Cirerencs, i arribem a la C-16, sense creuar-la, pugem fins a Castellgalí per la carretera que té un bon pendent.

Creuem el poble i amb un parell de puja i baixes, amb pendents moderats arribem a tocar la carretera de Marganell, abans però, agafem un camí que marxa cap a la dreta i s’enfila amb forts pendents per superar la Bauma Gran, baixem una mica i de pla passem per el Gras, el camí remunta fins a trobar la carretera que baixa a Marganell, la seguim uns centenars de metres i la deixem per agafar un camí de baixada que passa per cal Marc Nou i una mica més enllà arribem altre cop a la carretera, la travessem i agafem el camí de cal Solà, entrant al Parc de la Muntanya de Montserrat.

El camí va pujant constantment amb pendents moderats i puntualment, forts sobretot cap al final, sempre amb la muntanya de Montserrat com a decorat, arribem a la carretera de can Maçana i tomben cap a la dreta per anar fins al coll del mateix nom, la carretera va pujant suaument i passa un túnel curtet, no és necessària llum per veure-s’hi. Al arribar a can Maçana agafem la carretera que baixa cap a Manresa, tombant a la dreta, no la seguim gaire tros ja que agafem el primer camí que trobem a l’esquerra.

El camí comença amb un repetjó, però després planeja una mica fins a passar per sota de Sant Pau de la Guàrdia, aquí comencem a baixar i al cap d’una estona ja entrem dins el paisatge lluna que va deixar l’incendi del 26/07/2015, baixem i pugem fins a tocar la carretera, sense entrar-hi marxem cap a l'esquerra faldejant el Bosc de les Creus, baixem passant per Julenques, una mica més avall, deixem el camí i ens enfilen per un sender que és tot un xaragall i té un fort pendent, ens toca empènyer una mica, quan ja pugem a la bici fem un tram de camí, no gaire bo,que va baixant, després puja per un lloc molt herbós fins arribar a tocar a cal Esteve.

Agafem un camí molt bo, que va baixant amb pendent moderat, passem per cal Enric de la Torre, i seguim baixant fins la carretera vella que baixa cap a Sant Salvador de Guardiola, l’agafem uns centenars de metres i al primer revolt la deixem tirant recte per un camí que baixa cap a la riera de Guardiola.

Seguim el camí, amb la riera desbordada, que la segueix fins arribar a la pista asfaltada que puja fins a Orpina on deixem la pista, que segueix pujant fins arribar al torrent de les Fonts, ara baixem, passant per cal Jaume del Montgròs i encara baixem pel costat del torrent del Montgròs, quan el deixem en farem les dures rampes que ens porten fins el collet de Gallcanta.

Canviem ve vall i baixem fins a creuar el torrent de l’Infern,a l’alçada de la font del Rauric, arribem al camí de Castellfollit del Boix, l’agafem en direcció contrària baixant fins a can Servitge, ara la pista, que està enquitranada, ens aixa fins al bosc del Guanya, travessem la riera de Rajadell i fem una pujada i una baixada per acabar pujant fins al collet de la Mistela on creuem l'eix transversal, tomben a la dreta i ens en farem a un camí que comença a baixar.

El camí ens deixa a un corriol que baixa suaument fins a la carretera que entra a Sant Joan de Torroella, passem una rodona i baixem per un carrer que ens deixa a un sender que va pel costat del Cardener, aigua amunt, i ens porta fins a un pont per on creuem el riu, un caminet, que marxa cap a l'esquerra, ens baixa fins al torrent fondo, a prop d’on adjunta amb el Cardener.

Passem per un túnel per sota la C-55, on compartim el pas amb el torrent, a l’altre cantó seguim un corriol cap a mig quilòmetre i el deixem pujant per un altre corriol que s’enfila per un tirapits que ens deixa a la pista enquitranada que puja fins els Lledoners, travessem la via per un pont i tomben a l'esquerra i seguim la pista planera que ens deixa al camí de Joncadella , marxem cap a la dreta, amb pendent suau, i anem fins a Sant Francesc on trobem el camí de l’anada, el desfem per retornar a Santpedor.

Sant Francesc

Corriol 2

• Photo of El Señor de las Sendas

El Señor de las Sendas Dec 28, 2018

Hola, he estado mirando, tus rutas, estan muy bien, por cierto, cuales me recomendarias para hacer con un grupo de btt de nivel medio. Las mas completas posibles: corriols, senders, vistas, paisatges, que ho tingui tot 👍, inclos el dia que ens animem ens pots fer de guia. Gracies