Uploaded August 11, 2014

Recorded July 2014

6.8

near Béziers, Languedoc-Roussillon (France)

Després del 3r dia més llarg i dur, al 4t i últim dia ja només ens queda uns 30 kilòmetres fins arribar al final del Canal de Midi, al far de Marseillan, i uns 10 kilòmetres més per anar altre cop al pàrking de l'estació de tren d'Agde, on tenim el cotxe aparcat.

Tot i que és molt més curt que el dia anterior, no es pot subestimar la distància perquè el cansament acumulat dels dies anteriors i alguns trams de corriols estrets fan que no sigui tan ràpid de fer com pot semblar en un principi. A més la part final amb el mar al costat està molt exposada al vent i si bufa fort pot ser incòmode.

Comencem al centre de Béziers on hem passat la nit i on el dia anterior a la tarda hem contemplat diferents llocs a destacar, com la seva catedral o el pont del canal sobre el riu Orb. Anem cap al port de Béziers on retrobem el canal. El seguim pel seu costat dret, i passem per Villeneuve-lès-Béziers i Portiragnes. Al cap d'una estona trobem uns ponts i unes canalitzacions molt interessants per l'època que van ser construïdes, sobre el riu Libron. Hi ha molts cartells explicatius. Seguim fins arribar a Agde, on hem de deixar un moment el canal i travessar el riu Hérault pel pont. Després del pont voregem el riu i al cap de poc trobem un corriol que voreja el riu fins que retrobem el canal de Midi que es desvia del riu cap a la dreta. Allà hi ha l'enclusa de Garde de Prades. Seguim pel corriol estret passant per una zona d'aiguamolls, és la reserva natural de Bagnas, on podem observar molts flamencs i ànecs. Quan el canal es desvia cap a l'esquerra encarem la recta final cap al far. Hi ha un tros on el canal té mar a banda i banda, i al cap de poc veiem ja el far. S'hi pot arribar a cavall de la bici, tot i que el tros final és molt estret i si fa vent ens podria fer caure. Objectiu complert! Després d'una estona de descans i de records de tot el periple, desfem el camí fins a Agde on dinem, i anem al pàrking de l'estació de tren on ens retrobem amb el cotxe. Després de tants quilòmetres sentats a la bici el seient del cotxe sembla una autèntica butaca de luxe!

pàrking de l'estació de tren d'Agde