5.0
10.0

near Castellfollit de la Roca, Catalunya (España)

Comencem la sortida des de Can Bundància i ho fem seguint la carretera d'Oix, La deixarem quan trobem la desviació, per l'esquerra, que puja a la pedrera dels Gorgs. Prosseguim, sempre de pujada, cap a la Casa rural de Can Oliva Giberta, i amunt, fins al Coll de la Rododera. Aquí desemboquem a la pista de Toralles, la qual seguim, sobrepassant Toralles i baixant fins a Costejà, a les envistes d'Oix. A pujar de nou. Ara fins a Pera, per trobar la carretera de Beget. La intenció era donar la volta per St. Andreu del Bestracà, però les baixes temperatures, i la rufa que porta el fortíssim vent que fa, fan recomanable que baixem per asfalt, direcció Oix, fins a trobar l'antiga pista que baixava del Paire. Un cop a Oix hem de pujar fins al Coll de Camporiol i ho fem uns centenars de metres per asfalt, però el deixem en unes granges que queden sota la carretera, per l'esquerra. Pugem per Can Paieric fins a trobar la pista de Sta. Bàrbara. Ens hi dirigim, fins poc abans del Coll de Palomeras, on ens desviem per la dreta, pels boscos de Pruan. Pista fins a la casa de Pruan i, a partir d'aquí, un bonic corriol que ens baixarà fins a la carretera d'Oix, a dos o tres cents metres de Can Bundància.