near Barri de Santa Eulàlia, Catalunya (España)

Sortida llarga amb el Club Marina Bikes pel Massís del Garraf. Sortim d'hora cap a la pujada del Ratpenat a Port Ginesta passant pel Prat de Llobregat, els horts del delta del Llobregat i els passejos de Gavà Mar i de la platja de Castelldefels.

La sortida de debò comença en el Ratpenat, una pujada exigent amb algunes rampes per sobre del 20%. És una pujada asfaltada, per sort, i exigent, encara que no massa llarga. Els primers 300 m de desnivell són durs, després un descans i una rampa final que agafa per sorpresa.

El Ratpenat ens porta fins a la Morella, el punt més alt del Garraf i de la ruta. Després pujades i baixades de pedra solta que obliguen a anar amb una mica de cura.

A poc a poc ens apropem a Begues, on trobem un bonic corriol que haurem de deixar per agafar la carretera que ens apropa a Olesa de Bonesvalls. Un bon lloc per esmorzar.

Una vegada que hem carregat bateries remuntem la riera d'Oleseta. La riera puja de forma constant i és sens dubte una alternativa, que ens deixa en el Lledoner, molt millor a la carretera, que és l'opció escollida per la majoria dels bikers.

Continuem pujant sense molts problemes i deixem el Puig Bernat a l'esquerra per anar a buscar una baixada que ens porta fins a la N-340, que travessem. Trobem ara una pista ràpida i de baixada que ens proporciona els moments més còmodes de la ruta. En arribar a la hipica ens trobem amb l'última pujada fins a les urbanitzacions de la part alta de Cervelló.

Progressem, baixant sempre, cap a el riu Llobregat. Els últims quilòmetres pel riu serveixen per deixar anar cames i completar la ruta.

No hi ha complicacions tècniques perquè únicament trobem alguns graons, però fàcils. Malgrat això, la marco com a difícil per les rampes del Ratpenat i l'acumulació de quilòmetres.