Uploaded October 28, 2013

Recorded October 2013

5.3

near els Hostalets d'en Bas, Catalunya (España)

EXCELENT ruta BTT…és un TRESOR d’una bellesa paisatgística incomparable.

La ruta parteix de Falgars: lloc inòspit i aïllat desde on es poden divisar els Pirineus o la Garrotxa, que queda als nostres peus. Tan sols després de 20 metres ja ens aturem per veure el Sal de la Coromina (jo estava acollonit perque tinc vèrtig, però vaig fer l’esforç de treure el cap perque no m’ho podía perdre). Els primers 4 o 5 km són per carretera asfaltada…però això és el que menys importa…estem rodejats de prats inmaculats, els colors de la tardor enlluernen el camí, y la pau que és respira en aquest entorn s’endinsa dins nostre, fins al punt que ens oblidem de si estem baixant o pujant…estem gaudint a tope. Continuem i tot just quan ens hem de desviar a l’esquerra per enllaçar amb la pista forestal, descobrim el Rest. El Coll (sembla tancat per vacances¿?) i l’apuntem dins la nostra agenda gastronòmica per visitra-ho un altre día. Un cop ja a la pista forestal, i després d’uns pocs kilòmetres, ens endissem dins d’una fageda que amaga les Roques Encantades…parada obligatòria…intentem agafar alè entre tanta meravella de la natura, i continuem pedalant dins d’aquesta fabulosa fageda, que ens envolta. Un cop arrivem a la carretera, agafem la pista que ens portarà cap a els Cingles de Rupit…és un èxtasis paisagístic non-stop.
Arrivem a Rupit i…parada al Rest. Casa Albert…collons quin àpat de carn a la brasa amb torrades i all i oli!!!...però tot i atipar-nos, continuem la ruta ara direcció Pruit. Els primers metres per carretera, fins que ens desviem a la dreta i agafem pista forestal, i arrivem a un prat amb vaques pastant…veiem un petit cartell que indica Pruit…passem per un costat del prat i enfilem corriol amunt fins arribar a Pruit. Haurem d’empentar la bici a peu alguns metres, però sense cap dificultat. Arribats a Pruit, visitem l’ermita que està oberta i seguim la nostra ruta. Després d’uns metres de carretera -a la sortida de Pruit-, enllacem de nou pista forestal que s’acaba convertint en corriol fotut per pedalejar, fins que tornem a ennllaçar amb una altre pista forestal que mica en mica anirà baixant (l’últim tram és un baixada amb pedra mitjana suelta) fins a portar-nos pràcticament al punt d’origen d’aquesta ruta.

IMPORTANT: per arribar a Falgars amb cotxe, no agafeu la carretera que hi puja directament desde Hostalets d’en Bas, ja que hi ha una cadena que impedeix el pas. Si veniu de l’oest, anireu per la cerretera de Roda de Ter, o si veniu de l’est anireu per la carretera de Sant Esteve d’en Bas.

En total vam emplear unes 7 hores per completar l’itinerari, però és clar, amb moltes parades per fer fotos, amb moltes parades per treure filats i/o obrir portes, amb dinar de 1,5 hores a Rupit, etc…crec que sense gaires aturades per fer fotos, i sense parar a esmorçar o dinar, la ruta es pot fer en unes 4 hores aprox.

Ruta d’exigència física mitjaneta, apte per gent no molt preparada però sí habituada a la BTT.

Baixada pista pedregosa

Ultim Corriol

• Photo of albertsaavedra

albertsaavedra Apr 28, 2014

Molt bona ruta! merci per compartir-la!

• Photo of jordiben

jordiben Sep 26, 2016

Ahir vaig fer aquesta ruta i no puc estar més d'acord. Es excel.lent. Uns paissatges que fan somiar, prats d'un verd esclatant sota un dia de sol, cingleres vertiginoses i fagedes impressionants on no entra un raig de sol i sembla de nit. Com be diu l'autor cal estar habituat a la BTT i una certa forma física. El menys agradable els corriols que esmenta poc pedalables i força enverdissats sobretot després de Pruït. En bona part (llevat de la zona del salt de sallent) no vaig trobar-me a ningú i es sens dubte una de les millors sortides BTT que he fet i recomano. Gràcies per compartir-la.

• Photo of garriga.com

garriga.com Oct 14, 2018

Quan dius "El menys agradable els corriols que esmenta poc pedalables i força enverdissats sobretot després de Pruït"
    Recordes si facilment poden fer-se caminant o per contra és difícil passar per ells?