5.2

near Sant Ponç, Catalunya (España)

El programa de sortides en bicicleta "BiciCET - Bici de Temporada", del Centre Excursionista de Terrassa, vol donar a conèixer a cop de pedal diferents indrets de la nostra geografia, en una època de l'any especialment bonica per a ser visitats. Les sortides són aptes per a tots els públics, amb un mínim de preparació.

La proposta pel mes de febrer tingué inici i final al restaurant Sant Ponç. Des d'aquest punt es baixà per carretera fins la presa del pantà, que el vorejaren per la seva riba dreta fins arribar a Olius, on es visità la cripta de l’església de Sant Esteve i el seu magnífic cementiri modernista.

Des d'allí, l'itinerari proposat remunta alçada resseguint la rasa de Sant Joan per a fer cap a Solsona, des d’on se surt per la vall del riu Negre.

Després d’uns divertits quilòmetres a la vora del riu on, depenent de l'estació de l'any possiblement la remullada de peus i un poc de fang està garantida, la proposta remuntar per bona pista fins les restes del castell de Riner i, amb uns pocs cops de pedal més, s'arriba al punt d’inici.