Uploaded March 13, 2009

Recorded March 2009

4.3
8.7

near Gallicant, Catalunya (España)

Sortint del Santuari de Puiggraciós, passem pels el cingles de Bertí per anar cap al Clascar, Sant Pere de Bertí, Sant Miquel de Sesperxes i baixem cap al Pla de la Garga per anar a les antenes que marcan l’inicí dels cingles de Cerdà, on ens posem pel sender que va resseguint les dues cingleres, la del Cerdà i la de Bertí, d’aquí anirem pedalant fins el Grau de Montmany, pas que haurem de fer a peu, i no gaire lluny retrobem el camí de pujada que ara desfarem fins al Santuari de Puiggraciós on hem deixat els cotxes.

Torre de Puiggraciós

La Trona

Escletxot de Can Volant

• siquiwiki Jul 24, 2018

Bona part de la ruta no es ciclable

• Photo of totof

totof Jul 24, 2018

Hola siquiwiki, si no és que s'han espatllat molt els senders, l'única part no ciclable era la part final del PR que està marcat com a waypoint "sender", la resta potser s'havia de baixar en algun punt al sender que ressegueix els cingles de Bertí i concretament en una desgrimpada de uns 10 metres. Estaria bé que concretessis on no és ciclable ara, per ajudar als ciclistes que és plantegin fer-la.
    Gràcies per comentar i valorar la ruta.
    Salut!!!

• siquiwiki Jul 24, 2018

Hola totof,
    La part que dius, efectivament, era molt complicada. No és que haguessis de baixar de la bici, és que l'havies de pujar a coll en diversos trams. Més tard, ja baixant, ens vam trobar amb que el camí es perdia, es ficava per conreus i tot plegat tapat per matolls i bardisses. Vam decidir girar cua i no acabar la ruta.
    No sóc massa expert amb el wikiloc, i no vam marcar els llocs ni et sabria dir. Gràcies de tota manera.
    Salut!

• Photo of agusti77

agusti77 Dec 24, 2018

Ruta bonica i agradable. Molts corriols i vistes xules des de d'alt dels Cingles.
    Totalment recomenable.

• Photo of guillem_mtb

guillem_mtb Sep 28, 2019

Les vistes són bones, però el camí és molt pedregós i hi ha dues zones que has de pujar/baixar com una cabra. Jo crec que és una zona on si de cas tornaré per fer rutes a peu i no en bicicleta.