Uploaded August 14, 2017

Recorded August 2017

5.8

near Vilallonga de Ter, Catalunya (España)

Un dels primers pics d'alta muntanya que et porten quant ets petit és el Balandrau ja que la seva bona aproximació amb cotxe i amb una pujada bastant suau i curta és ideal per iniciar-se a l'excursionisme de certa alçada.

Ara bé pujar-hi en btt no és tant fàcil ja que hi ha trams no ciclables, tot i així es un d'aquells cims que hauríem de fer amb bici ja que la baixada es sensacional.

Des de Vilallonga de Ter anem per asfalt fins a Tregurà on continuem pujant per pista bona i ample fins a trobar una pista secundaria tancada als vehicles, el primer tram a peu ja que és molt precària, després podem ciclar força estona fins quasi a dalt el coll, però l'ultim tram també a peu ja que és totalment impracticable. Ja hem arribat al Coll dels Tres Pics amb unes bones vistes de la Coma del Freser.

Ara toca l'ascensió per corriol, el primer tram amb la bici a l'esquena, després es pot ciclar fins a la base del pic i l'ultima pujada també a peu.

El cim és espectacular per totes bandes, val la pena gaudir-ho una bona estona.

La baixada fins a la Collada Verda (passant per la Collada de Meianell) son d'aquelles que no s'obliden, ja que son 10 km. i amb 1.000 mts de desnivell negatiu pràcticament per prats de pastura i corriol a la part final i tot ciclable, exceptuant els primers 50mts inicials i un tram molt petit al final.

Després ja pista fins a baix i just abans d'arribar a La Roca un corriol fàcil per dins el bosc fins al final.

Ruta curta però exigent fins a dalt ja que amb 18 km. es fa un desnivell de 1500+ i a més hem de carregar la bici a l'esquena varies vegades, per tant per alguns pot ser considerada com a molt difícil.

Escolliu un dia clar ja que les vistes i el paisatge son espectaculars.

No feu cas del temps emprat ja que varem pujar amb tranquil·litat; al cim varem estar molta estona, i baixant també varen fer alguna parada per gaudir del dia.