Uploaded July 26, 2014

Recorded July 2014

9.9

near Sabadell, Catalunya (España)

Ruta llarga i exigent, però sense trialeres ni trams complicats, des de Sabadell fins a l'ermita de Sant Sadurní de Gallifa (940 m). L'ascens a l'ermita és dur pel desnivell i és recomanable dosifcar energies. Les panoràmiques són espectaculars. Vull donar les gràcies un altre cop a l'Ignasi, el meu company de ruta i veí, tant per l'excel·lent companyia com per haver estat el meu guia pels camins. La ruta és mèrit seu.

Sortida de Sabadell cap a l'eix del Ripoll fins al Molí de l'Amat, en què es puja cap a Togores per a enllaçar amb Castellar del Vallès i el camí cap el Coll de Canyelles. Pujada cap a l'Alzina Balladora (el Puig de la Creu) i Can Cadafalch, en direcció al Coll Moner. Se segueix el camí fins passat el Pla de les Forques. Tot seguit, ve un quilòmetre de la BP-1241, que es deixa per a agafar una pista ben ample, que va pujant pel Serrat de la Caramella i el Morral del Puig fins a Sant Sadurní. Aquí convé aturar-se per a gaudir del paisatge a ambdós costats.

De baixada, se segueixen uns metres del camí d'anada i s'agafa la bifurcació que porta pel Serrat Alt i les Terreres de la Caseta, a vista del Salomó. Puntualment, hi ha la sorpresa d'alguna petita pujada. La baixada segueix fins a Sant Llorenç Savall. Des d'aquí, s'agafa el camí de la Busqueta i el turó Gentil que enllaça amb Can Cadafalch. A partir d'aquí, es resegueix la traça de l'anada fins a Sabadell. A sobre del Molí de l'Amat, s'ha agafat el camí del riu Tort per a esquivar el ciclistes menys matiners.
  • Photo of Sant Sadurní de Gallifa
Sant Sadurní de Gallifa, o de la Roca, és una ermita romànica del terme municipal de Gallifa, al Vallès Occidental. Està situada al cim de la Mola, a 942,3 metres d'altitud. És al nord-est del poble de Gallifa, a l'extrem meridional del Serrat Punxegut. Dóna nom als Cingles de Sant Sadurní, que envolten la pràctica totalitat de la Mola, el Turó de la Pinassa i el Morral del Puig. Se'n té constància des de l’any 939. És en terres de la masia de la Roca, per la qual cosa també és coneguda com a Sant Sadurní de la Roca. Des del cim de la Mola hi ha una panoràmica excel·lent sobre el Vallès i el Moianès. Just al costat de l'ermita hi ha el mirador de la Guineu, des d'on s'aconsegueixen unes fantàstiques vistes del Prepirineu, Moià, Centelles i el Puigsagordi, Sant Feliu de Codines, el Vallès, la Mola de Sant Llorenç del Munt i Montserrat.

• Josep Manel LC May 1, 2018

La he seguido ayer y es muy interesante. Para los amantes de los esfuerzos pero que prefieren las pistas a las trialeras. El paisaje arriba es espectacular. Muy recomendable.

• Photo of smarmengol

smarmengol May 1, 2018

Gràcies pel comentari i la valoració, Josep Manel!