Uploaded March 2, 2015

Recorded October 2014

7.1

near Arànser, Catalunya (España)

Una altra sortida cap al pirineu, aquest cop a la inversa de la última vegada que vaig pujar als Estanys de la Pera i sortint des del poble d’Aransa i anant al mirador del Pla de Llet.

Surto encara de nit amb el frontal des d’Aransa i baixo cap a l’entrada del poble per agafar el camí ral que va fins al poble de Lles de Cerdanya. El camí és en lleugera pujada i es deixa fer bé tot i ésser completament fosc. Passo al costat de la font de la Bassosa i les ruïnes de Sant Cosme quan ja comença a clarejar.

D’aquí ja comença la baixada fins a Lles de Cerdanya amb algun punt on hi ha bastant de fang. Arribats al poble, agafo la pista asfaltada que puja fins al refugi del Cap de Rec. Aquest tram es fa una mica pesat amb tant d’asfalt però bé.

Un cop al refugi de Cap de Rec, deixem per fi l’asfalt i comença la pista de terra amb molt bon estat que puja en direcció al Refugi del Pradell amb unes magnífiques vistes de la Tossa Plana de Lles. A partir d’aquí el camí ja es torna més planer i inclús amb lleugera baixada fins que arribem a tocar del refugi de Les Pollineres.

A la baixada hi passarem, però ara toca pujar un altre cop fins al Refugi dels Estany de la Pera passant abans per l’Estany Petit. Un cop a dalt, aprofito per esmorzar i després desfaig una part del camí fins a la primera corba per apropar-me amb la bici a coll fins a l’Estany Gran. Són només 200m sense complicació i val la pena.

Davant nostre tenim el Perafita, el Monturull o Torre dels Soldats i el Pic del Coll de la Barra. Vorejo l’Estany fins a l’altre punta i després de creuar el torrent agafo un corriol bastant dret que hem porta altre cop a la pista de baixada. Mentre baixo aprofito per fer alguna drecera però degut a la gran quantitat de gent que puja decideixo tornar a la pista.

Arribat a baix, giro cap a la dreta fins al refugi de Les Pollineres, on està ple de cotxes en l’espai habilitat que hi ha. A més hi ha una gran zona per menjar-hi. Segueixo la pista, ara en lleugera pujada fins al Pas de la Pera on ja comencem a baixar de forma molt ràpida fins al refugi de Prat Miró.

Aquí giro a la dreta per agafar la pista que puja en forta pendent fins al Coll de Dalt on trobem un encreuament de pistes que si seguíssim amunt aniríem cap a Andorra. Jo segueixo la que baixa i va fins al Coll de Queralt on ja puc veure el meu objectiu, el mirador de Pla de Llet. Només resta la última pujada i ja hi sóc.

Aprofito per dinar en un balcó privilegiat cap a la Serra del Cadí i amb vistes a 360 graus. Després de descansar una estona, començo la baixada desfent un petit tram del camí fins a enllaçar amb una altra pista que per la part del darrera em portarà un altre cop fins al Coll de Queralt.

D’aquí agafo una pista a mà dreta que baixa en direcció a Prat Miró però hem desvio abans per seguir pel mig del bosc, encara que una mica perdedor, les traces de les rutes d’esquí de fons que porten fins a l’aparcament de l’estació d’esquí d’Aransa.

A partir d’aquí ja tenim asfalt de baixada i no ens cal fer ni una pedalada més fins al poble d’Aransa on tinc el cotxe.