3.1
6.3

near Anyós, La Massana (Andorra)

Volta circular, pujant per la carretera que puja a beixalís, fins l’encreument amb la carretera dels cortals d’Anyòs, d’allí agafar el camí que ens porta a la carretera del coll d’ordino des d’on s’agafa la pista fins al bony de les Neres, tram realment dur (jo he baixa de la bici uns 100 m. en el tram més dret, no en podia més).
Un cop a dalt es recomanable pujar fins l’antena fer la volta al tancat i gaudir del preciós paisatge amb Encamp literalment als peus.
La baixada al principi és molt trialera i trencada per les motos i l’erosió posterior de l’aigua, difícil però 100 % ciclable per poc que domineu en zones trialeres.
La baixada he optat per agafar el camí que porta a la font del Mallol, que per cert te una aigua bastant freda i bona. També es pot seguir recte fins la collada de Beixalís, més curt i ràpid. Lo bo d’aquesta opció és que el camí dels cortals que hem fet pujant ara baixant es fa força divertit
Un cop de nou a la carretera asfaltada pugem un tros fins a agafar el camí del Bisset que tècnicament és facilet exceptuant un pas d’unes pedres on jo personalment he baixat de la bici, però amb tècnic es possible passar-lo. El camí et porta fins una urbanització d’Anyòs que té l’accés just davant de l’entrada a Sant Critòfol.

Circuito circular, subiendo por la carretera que sube a Beixalís, hasta el cruce t con la carretera dels cortals d’Anyòs, una ver arriba, coger el camino que nos lleva a la carretera del coll d’Ordino desde donde empieza la pista hasta el Bony de les Neres, tramo realmente duro (yo he bajado de la bici unos 100 m. en el tramo más empinado).
Una vez arriba es recomendable subir hasta la antena dando la vuelta al cerrado y disfrutar del precioso paisaje con Encamp literalmente a los pies.
La bajada al principio es muy trialera y rota por las motos y la erosión posterior del agua, difícil pero 100% ciclable a poco que dominéis en zonas trialeras.
La bajada he optado por tomar el camino que lleva a la fuente del Mallol, que por cierto tiene un agua bastante fría y buena. También se puede seguir recto hasta Beixalís, más corto y rápido. Lo bueno de esta opción es que el camino que hemos hecho subiendo ahora bajando se hace muy divertido.
Al llegar a la carretera asfaltada subimos un trozo hasta coger el camino del Bisset que técnicamente es facilito exceptuando un paso de unas piedras donde yo personalmente he bajado de la bici, pero con técnico es posible pasarlo. El camino te lleva hasta una urbanización de Anyòs que tiene el acceso justo delante de la entrada a San Critòfol.