Uploaded June 12, 2019

2.9
5.8

near Almatret, Catalunya (España)

Durada de la ruta 1h45m. Avui hem anat a veure com estava el malacate, lloc emblemàtic de la xallenge, tot i que últimament ja no s'hi passa. Només per les vistes ja val la pena. Sortim d'Almatret i anem a buscar la carretera vella que ens portarà a la roca Manxó, creuem la carretera i seguim la pista, una estoneta i trobem un camí a l'esquerra amb un rètol que ens indica el malacate. Bones vistes, al fons tot un mantell vert de pins. Seguim el camí fins que trobem un indicador que senyala el corriol a l'esquerra, comença la baixada al malacate, en llocs puntuals he tingut que baixar a peu però ha estat força bé. La vista de dalt del malacate amb l'Ebre al fons es de fàbula. Ara ens passegem per la vora del riu, veiem la fàbrica del ciment i també el malacate de baix, l'Ebre tranquil entre els dos embassaments. Abans de l'embarcador tirem amunt, la pujada ens fa suar. Parem una mica als miradors. Veiem de lluny el mirador del David Duaigües, abans hi hem passat quasi pel costat, s'hi pot anar, està molt bé. Arribem a dalt i ara una passejada fins Almatret, veiem molins per tot arreu. Almatret el poble dels molins i de paratges espectaculars. Us recomano la visita i com no la ruta. Apa doncs Salut i Pedals.

Vista Carretera vella

Vista Malacate

Panoramica

Info

Vista de la fabrica del ciment

Pujant

Mirador

Una mica del memorial a David