• Photo of All mountain-Enduro per la Serra de Llaberia

Uploaded February 11, 2018

Recorded February 2018

7.4

near Vandellós, Catalunya (España)

Ruta dura físicament i amb trams ben exigents pel que fa a la tècnica.

Fins a 13 btteters ens hem trobat a Vandellós per anar a fer una ruta guiats per l'usuari de wikiloc "jalapov" (Pepe pels amics). El dia era molt fred i a les 8 del matí, quan hem enfilat el Barranc de Remullà amunt, estàvem a -2ºC. Però com ja havia vist que bàsicament, fins a tocar del poble de Llaberia tot era pujar i pujar, ja sabia que el fred es passaria aviat...
Tanmateix, abans d'arribar a la carretera de Pratdip cap al Coll de Fatxes ja hem fet un primer corriol de baixada a l'alçada de la Finca del Porrell.

Des d'aquí hem tirat amunt pel Mas de Castellnou i el Mas d'en Vicent, per pistes que pugen dretes però en molt bon estat de conservació. En aquest tram agraeixo (com ho faré uns quants cops més al llarg del matí) haver canviat el plat ovalat de 32 dents per un plat normal de 30 dents. Amb aquest plat i un cassete 11-46 es puja molt més descansat quan la cosa es complica....

Val a dir que, si voleu fer-vos-ho més suau, aquest tram es pot evitar pujant per carretera des del Coll Roig (com han fet dos companys, que ja no han fet el corriol de la Finca del Porrell).

Després de 3,5 km de carretera hem arribat a l'alçada de la Bassa de les Fonts. Per aquí ja hem vist restes de les nevades dels darrers dies i hem començat un dels tram més bonics del dia: un corriol/trialera, xafant neu, d'1,5 km fins al Pla de Gansens i que, després de creuar el camí asfaltat (cal anar amb compte) que porta a la planta envasadora d'aigua de la marca Fondalt***, s'ha anat complicant en una trialera exigent fins al Mas del Ramer. En concret, el tram final, amb moltes "esses" i pedregós, és per al bons baixadors.

***Suposo que aviat es dirà "Fuente de Arriba", ja que veig que, maltgrat només té distribució a Catalunya, Castelló, Mallorca.... i Badajoz, només tenen la web en espanyol...

A continuació, més fortes rampes fins a lo Motarro i el Collet de la Mafla, on comença una altra baixada memorable, d'uns 2 km., un cop acabada la qual, com ja començo a entendre que és aquest terreny, sense descans, comença una nova pujada forta (que, per error... avui faré dos vegades...) i que ens porta a la tercera o quarta baixada del matí: es tracta del GR-7, que aquí és d'una trialera "top" que ens deixa a tocar de l'entrada de Tivissa.

Aquí esmorzem a les piscines (bé i bé de preu -uns 7 euros). Com que anàvem molta colla i hi ha hagut incidents (per sort, mecànics, cap accident) i ja hem arribat tard, hem sortit força tard i, en casos com al meu, ja bastant cansats (s'arriba a Tivissa amb 30 km i més de 1100+, i amb pujades tan fortes i totes les baixades tècniques, la ruta és lenta)

Tota aquesta part de la ruta m'ha semblat espectacular, amb majúscules: les pujades, les baixades, el paisatge... Reconec també que m'encanta fer camins nous i el d'avui abans d'esmorzar ho era tot.

La represa després d'esmorzar ha estat diferent: hem anat en direcció a la Serra d'Almòs i hem fet un corriol bastant planer, però la resta, tot pista. Com ja he apuntat, un grup que anavem al capdavant ens hem equivocat en un creuament i hem fet una altre cop una de les pujades fortes del dia... (uns tres quilòmetres d'error que he tret del track). La resta de companys han seguit la ruta com tenien previst, pujant cap al Coll de Fatxes i en direcció a l'Atazet per a fer un corriol que jo m'he perdut. Llàstima, un altre cop serà.

Per això, si voleu tota la ruta, baixeuvos l'original:

També, si voleu fer aquesta ruta una mica més dura i llarga, podeu fer aquesta altra també d'en Jalapov (que van fer fa dues o tres setmanes els companys) i que després d'esmorzar torna a pujar fort

Jo i els companys que ens havíem "colat" ja hem tornat directament cap a Vandellós per carretera.

En resum: Una ruta espectacular i molt allmountain/enduro fins a Tivissa, però que després és més rodadora. Si sou "enduderos" no us recomano el tram després d'esmorzar. Millor tirar per carretera amunt cap al Coll de Fatxes.

DADES IBP:

Track : 2018-02-10-08-06-25_corregit.gpx
Las velocidades de este track son típicas de : BYC (Bicicleta)
Penalización condiciones del trayecto: 70 % ( > 50 % = MTB, < 50 % = RDB)
Fiabilidad del track original: B (1574/66/0/-/-/66)
Nivel de corrección aplicado al track: 0

Velocidad media total: 6.46 Km/h
Velocidad media en movimiento: 10.36 Km/h
Velocidad máxima sostenida: 51.26 Km/h

Aquí podeu veure tots els empits de la ruta:

• Photo of Toneflinski

Toneflinski Feb 12, 2018

Iepppp !!!
    Recorda que tenim alguna cosa pendent... molt a prop d'aquesta ruta.
    Zona molt poc aprofitada, per la majoria de Bikers del Baix camp.... aixo es el que penso.
    Salut i pit amunt !!

• Photo of flonjall

flonjall Feb 13, 2018

Sí, ho tinc present i hi vaig pensar dissabte, Tone. (de la Serra d'Almós al Coll de Fatxes ja me'n vaig recordar d'haver-hi passat amb tú).

A veure si puc agafar una mica de ritme i hi anem, perquè el que tenim pendent des de Marça és més dur (si més no, pujant) que aquesta ruta des de Vandellós..... I ara ja sé com són le pujades cap a Llaberia...

Salut!!

• Photo of Toneflinski

Toneflinski Feb 13, 2018

Okeis, jo també he d'agafar el ritme... que no paro amb els costipats.
    3 seguits ... en un mes i mig, l' ultim amb febre i una setmana de baixa.
    Estic baix de defensas ...