9.9

near Santa Maria d'Oló, Catalunya (España)

La sortida de Santa Maria d’Oló la fem pujant per una carretera de muntanya, asfaltada, de no més 2 kms., però d’un gran desnivell. Posem tot el ferro i al cap de 25 minuts ja som a dalt. A partir d’aquí ja tota l’etapa serà per diferents pistes amples i en bon estat i les millors senyalitzades de tot el Camí de Sant Jaume. Fem una visita a Artés i continuem fins a l’entrada de Navarcles. Un cop aquí, en lloc de passar pel mig del poble, preferim baixar al riu Llobregat i pedalejar per un caminoi que hi ha al costat mateix del riu, passant per sota el Pont Vell i arribant a Sant Benet de Bages, on aprofitem per arreplegar aigua i fer un parell de fotos dels exteriors. Ara enfilem un GR al costat del riu fins a la Mare de Déu de la Salut. Com que coneixem de sobres Manresa i tenim l’opció d’anar directament a Castellgalí, doncs fem això. Per seguretat, travessem la carretera a través d’un pont per a vianants. Sense entrar al nucli antic de Castellgalí, agafem el camí de Montserrat. Sense deixar les indicacions direcció al Monestir, arribarem a una carretera que, tot planejant, ens acostarà cada vegada més a la serra montserratina, fins enllaçar amb la carretera que ve de Monistrol, a l’alçada de la Font del Monjos. Ens refresquem, breu parada al Monestir de Sant Benet (monges de clausura) i tram final fins a Montserrat, amb allotjament a l’alberg de pelegrins. Temps en moviment: 5:31h.

La salida de Santa Maria d'Oló la hacemos subiendo por una carretera de montaña, asfaltada, de no más 2 kms., pero de un gran desnivel. Ponemos todo el hierro y al cabo de 25 minutos ya estamos arriba. A partir de aquí ya toda la etapa será por diferentes pistas anchas y en buen estado y las mejores señalizadas de todo el Camino de Santiago. Hacemos una visita a Artés y continuamos hasta la entrada de Navarcles. Una vez aquí, en lugar de pasar por el centro del pueblo, preferimos bajar al río Llobregat y pedalear por un sendero que hay al lado del río, pasando por debajo del Puente Viejo y llegando a Sant Benet de Bages, donde aprovechamos para recoger agua y hacer un par de fotos de los exteriores. Ahora cogemos un GR junto al río hasta la Virgen de la Salud. Como conocemos de sobras Manresa y tenemos la opción de ir directamente a Castellgalí, pues hacemos esto. Por seguridad, cruzamos la carretera a través de un puente peatonal. Sin entrar en el casco antiguo de Castellgalí, tomamos el camino de Montserrat. Sin dejar las indicaciones dirección al Monasterio, llegaremos a una carretera que, planeando, nos acercará cada vez más a la sierra montserratina, hasta enlazar con la carretera que viene de Monistrol, a la altura de la Fuente de los Monjes. Nos refrescamos, breve parada en el Monasterio de Sant Benet (monjas de clausura) y tramo final hasta Montserrat, con alojamiento en el albergue de peregrinos. Tiempo en movimiento: 5:31 h.